חמשת הקומפרסורים החינמיים המומלצים של מכללת BPM

למה בכלל צריך קומפרסור?

סיימתם להוריד את הערוצים שיובילו את ההפקה, והקצב כבר מזיז אתכם. כל שנותר כעת הוא לנפח את הסאונד ולגרום לדברים ‘לקפוץ החוצה’ מהרמקולים. בין אם בשימוש קיצוני או מתון, בין אם לטובת פעולה כירורגית (‘טיפול’ בדינמיקה של סאונד) או למטרת צביעה של הסאונד בערוץ מסוים או בקבוצה של ערוצים, במקביל או בטור, בסוף השרשרת או בהתחלתה – הקומפרסור הוא אחד הכלים החשובים ביותר שתמצאו באולפן.
איגדנו בשבילכם רשימת המלצות על כמה קומפרסורים חינמיים שיעזרו לכם לנפח, לקשט, ולעצב את הסאונד שלכם במגוון דרכים חדשות:

Klanghelm DC1A .1

DC1A

הDC1A של Klanghelm הוא למעשה גרסה ‘רזה’ של ה-DC8C, שלא נופלת מאחיה הגדול, אלא מציעה קומפרסיה עדינה ושקופה, ומהקיצון השני פימפום כבד עם רוויה ופאנצ’יות לטיפול במערכת תופים. אל תתנו לכמות הקטנה של הפרמטרים להטעות אתכם, כי מסתתרים בין השילובים שביניהם המון סוגים של וריאציות לסאונד.

הנה סרטון שממחיש את ההשפעה של ה-DC1A על גרופ שירה:

להורדה: http://klanghelm.com/contents/products/DC1A/DC1A.php

 

2. Audio Damage Rough Rider

Audio Damage Rough Rider

ה-Rough Rider הוא קומפרסור מודרני עם חספוס וינטג’ וסאונד חם. הוא מחמיא מאוד לתופים, באסים, גיטרות, ושירות, אך לא מתאים להכל. זרקו אותו על ערוץ ותתחילו לסובב כפתורים, אתם כבר תבינו לבד.

טיפ מהמפתחים: ב-Rough Rider יש כפתור הפעלה, שלדברי חברינו ב-Audio Damage, אם תכתבו לו אוטומציה, דברים מוזרים יקרו…

הנה וידאו קצר שממחיש את ההתנהגות של החיה הרעה הזו על ערוץ תופים:

להורדה: http://www.audiodamage.com/downloads/product.php?pid=ADF002

 

3. Klanghelm MJUC jr

Klanghelm MJUC jr

שוב אנחנו חוזרים אל Klanghelm, ושוב גרסה מצומצמת של פלאגין בתשלום עם פיצ’רים מורחבים, הMJUC Jr. הוא מכשיר שסוחב איתו המון אופי, ורק עצם היותו בשרשרת האפקטים כבר תשפיע על הסאונד בצורה ייחודית. מבוסס על קומפרסור מנורות, הMJUC מציע שלושה מצבי זמן-תגובה ונוב לעוצמת הדחיסה בלבד. אנחנו ממליצים להשתמש בו על סורסים מונופוניים, שכן הוא עלול לפגוע בתמונה הסטריאופונית של הסאונד.

והנה הדגמה קצרה של ה-MJUC Jr על מערכת תופים:

להורדה: http://klanghelm.com/contents/products/MJUC/MJUC.php

4. Tokyo Dawn Records Kotelnikov

Tokyo Dawn Records Kotelnikov

כאחד שלא שואף לדמות שום פיסת ציוד אנלוגית, ה-Kotelnikov פורץ גבולות בעיצוב סאונד בכך שהוא מציע פיצ’רים כמו זמני שחרור שונים ל-Peak ול-RMS ואלגוריתמים מדויקים להפליא. ניתן להשתמש בו בצורה שקופה ביותר לעידון פיקים, והוא שומר על שקיפות גם במצבים קשוחים יותר. הוא מתאים מאוד לכמעט כל דבר, ומשחק יפה מאוד עם ה-Master Buss.

הנה סקירה מעמיקה מאת המפתחים שמדגימה את שלל יכולותיו של הקומפרסור הנהדר הזה:

להורדה: http://www.tokyodawn.net/tdr-kotelnikov/

5. זה שכבר קיים אצלכם בתוכנה!

בין אתם עובדים עם Cubase, Ableton, Pro Tools, Logic, FL Studio, או כל תוכנת DAW אחרת, סביר להניח לא רק שהיא כוללת לפחות סוג אחד של קומפרסור, אלא שעם עבודה נכונה, תוכלו להשתמש בו כדי לשפר את הסאונד שלכם פלאים. שימוש נכון בקומפרסור לוקח זמן ללמוד ולהבין, כי קל מאוד להרוס את הסאונד ללא המיומנות המתאימה.

רוצים ללמוד איך לשמוע דקויות בסאונד? הירשמו עכשיו לקורס Mix & Mastering במכללת BPM!