קורס תיאוריה מוסיקלית ופיתוח שמיעה

קורס יסודות בהלחנה ונגינה

תיאוריה מוסיקלית ופיתוח שמיעה

קמפוס תל-אביב | שלוחת חיפה | אונליין
 

התיאוריה המוסיקלית היא שפה לכל דבר ורק באמצעותה אפשר “לדבר” מוסיקה. יתרונה הגדול הוא היותה שפה אוניברסלית, לא משנה אם אתם משתייכים לאסקולה הקלאסית או הממוחשבת – אם בחרתם ליצור מוסיקה באופן מקצועי עליכם ללמוד את שפת התיאוריה על כל חוקיה וכלליה.

מלודיה, הרמוניה, קצב ומקצב – אם בתווים או בעזרת מחשב – ניתנים לתרגום לשפת המוסיקה ובכולם נעסוק במהלך הקורס. כמו כן, ניישם את התכנים התיאורטיים הלכה למעשה באמצעות נגינה של יצירות מוסיקליות בז’אנרים שונים על קלידים, נשפר את טכניקת הנגינה ונתנסה באופן פעיל בהלחנה.

הידע המוסיקלי שתרכשו יאפשר לכם לעבוד עם מוסיקאים, נגנים, מעבדים ואנשי מקצוע נוספים ולתקשר איתם בשפה ובמונחים מקצועיים מתוך עולמם.

 

קורס תיאוריה מוזיקלית מתקיים בקמפוס תל-אביב, סניף חיפה ובפורמט אונליין (לפרטים לחצו על הלינק)

אפשרות לסיוע במימון בעזרת קרן שכ"ל (לחצו לפרטים)
תרגול באולפנים עד 2 בלילה
כניסה למועדון ההטבות IMBPM (לחצו לפרטים)
כניסה בלעדית לסדנאות אמן
השיעורים מוקלטים לצפייה בזמן מאוחר יותר

בוגרי קורס תיאוריה מוזיקלית ממליצים:

“החומר והקורס היו מדהימים, מובנים בצורה מושלמת. מרצה מדהים שיודע להעביר את החומר בצורה הטובה ביותר.”

-אור

“אווירה נעימה ומסבירת פנים, צוות נעים, אשמח לחזור לכאן בהמשך לקורסים נוספים”

-רומי

“הגישה של המרצה, הרצון שלו שבאמת כולם ידעו, השיטות והדימויים שעוזרים לזכור, זה מאוד חשוב לדעתי – מורה מצויין”

-שי

רוצה לדעת עוד? ניתן להשאיר פרטים בטופס וניצור איתך קשר בהקדם:

למי מיועד קורס תיאוריה מוסיקלית ופיתוח שמיעה?

למוסיקאים שרוצים ללמוד את התיאוריה בצורה מסודרת מהבסיס, לכל מי שרוצה ללמוד קלידים ככלי יצירה ראשי ולמי שמעוניין/ת לחבר בין עולם התיאוריה לעולם המעשי של נגינה והלחנה.

ההשתתפות מגיל 16 ומעלה – מקרים חריגים יועברו לאישור הוועדה הפדגוגית.

מטרת הקורס

אחת המטרות המרכזיות של הקורס היא לתת לתמיד את הכלים והידע בסיסי בנגינה על מקלדת, שליטה בשפה המוזיקלית ובנוסף להקנות כלים בהלחנה.

יתרונות

  • חיבור ישיר של חומר הלימודים התיאורטי ליישומים הפרקטיים שלו.
  • למידה מעשית מול קלידים ופיתוח יכולות הלחנה.
  • סביבת עבודה נגישה שמשלבת בין חדשנות טכנולוגית להשראה אמנותית.
  • מתקני הלימוד של המכללה עומדים לרשות הסטודנטים לצורך תרגול עד לשעות המאוחרות של הלילה.
  • חשיפה למגוון רחב של סגנונות מוסיקליים שיעשירו את עולמכם הן כיוצרים והן כמאזינים.

תנאי הקבלה

  • ראיון אישי עם יועץ לימודים.
  • ציוד חובה: מקלדת שליטה ואורגן או פסנתר (אקוסטי או חשמלי).

ציוד נדרש

מקלדת שליטה, אורגן או פסנתר (אקוסטי או חשמלי) בגודל של לפחות 4 אוקטבות / 49 קלידים, מחברת תווים.

תעודה והסמכה

סטודנטים שיסיימו את הקורס בהצלחה יקבלו תעודה של מכללת BPM.

תכנית הלימודים המלאה

מס’ השיעורתוכן השיעור
1הכרת התווים: תיווי, גובה צליל, מפתח סול ומפתח פה

הכרת המקלדת

2תיווי המשך: משך צליל, קצב, מקצב, פעמה, טמפו, ערכים ריתמיים בסיסיים

נגינה בשתי ידיים

3סימני התק ומושגים נוספים בתיווי ובקצב: משך מנוקד ושמיניות.
עקרונות ארגונומיים בטכניקת נגינה וביציבה גופנית בעבודה מול מקלדת ומחשב
4מבוא להרמוניה ולמרווחים מוסיקליים
ניתוח ונגינה של קטע היפ הופ
5למה שילובים של תווים נשמעים לנו טוב או צורם – הקשר בין תורת הצליל לתפיסות ולפסיכולוגיה האנושית.
שלושת משפחות המרווחים
ניתוח תפקידים ונגינה של טרק אלקטרוני
6תרגול וסיכום נושא המרווחים
ניתוח ונגינה של ריף רוק קלאסי
7סולמות מז’ור

אצבוע וטכניקות נגינת סולמות בשתי ידיים

8מעגל הקווינטות ושימושיו במודולציות, סולם מינור טבעי וסולמות מקבילים,

תרגול נגינה בשתי ידיים של פסקול\מוסיקה לסרטים

9סולם מינור הרמוני ומלודי

תרגלי אלתור על סולמות מזרחיים (חיג’אז)

10בניית אקורדים משולשים – מז’ור מינור מוקטן מוגדל

תרגילים בפיתוח שמיעה
נגינה של אקורדים על מקלדת – ליווי שירים

11תרגול בניית אקורדים משולשים ופיתוח שמיעה
נגינה של אקורדים על מקלדת – ליווי שירים
12היפוכי אקורדים משולשים

טכניקות בעיבוד מהלכי אקורדים בנגינת מקלדת

13תרגול היפוכי אקורדים משולשים בנגינה
ספטאקורדים: בנייה וזיהוי של אקורדים מרובעים
14ספטאקורדים: בנייה וזיהוי של אקורדים מרובעים

נגינת שירים עם אקורדים מרובעים במוסיקת פופ\פאנק\אר אנד בי

15חזרה למבחן, סיכום הקורס וטיפים נוספים לתרגול אישי
ניתוח שירים ונגינה
16מבחן מסכם

כגוף מוביל בתעשיית המוסיקה בארץ, BPM חרטה על דגלה ליישר קו עם התקדמות ושינויים בתעשייה. במטרה ליישר קו עם שינויים אלו, BPM שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולשפר את מבנה הקורס, התכנים ושעות הלימוד.

משך זמן:

16 מפגשים באורך 2 שעות אקדמיות, אחת לשבוע (סה"כ 4 חודשים)

תהליך ההרשמה וקבלה ללימודים

שלב 4: הסדר תשלום

אמצעי התשלום האפשריים: כרטיס אשראי / צ’קים / מזומן / העברה בנקאית / פיקדון החיילים המשוחררים (לקורסים המאושרים לשם כך).
ניתן לשלם בתשלומים כשהתשלום האחרון הוא עד סיום הלימודים.

שלב 5: שיבוץ לקורס

לאחר השלמת כל השלבים הנ”ל תשובץ לקורס/מסלול.

שלב 6: בהצלחה בלימודים!

שלב 1: פגישת ייעוץ והכוונה

מפגש היכרות ומידע עם יועץ לימודים. המפגש כולל מידע על תכני הלימודים, הדרישות מן התלמיד, הדגמה של שיטת הלימוד וסיור במכללה ומתקניה.

שלב 2: הרשמה

מילוי טפסי הרשמה ותשלום דמי רישום.

שלב 3: מבחני קבלה

קורסים – מבחנים ממוחשבים.
מסלולים – מבחנים ממוחשבים וראיון עם ראש המגמה.

שלב 1: פגישת ייעוץ והכוונה

מפגש היכרות ומידע עם יועץ לימודים. המפגש כולל מידע על תכני הלימודים, הדרישות מן התלמיד, הדגמה של שיטת הלימוד וסיור במכללה ומתקניה.

שלב 2: הרשמה

מילוי טפסי הרשמה ותשלום דמי רישום.

שלב 3: מבחני קבלה

קורסים – מבחנים ממוחשבים.
מסלולים – מבחנים ממוחשבים וראיון עם ראש המגמה.

שלב 4: הסדר תשלום

אמצעי התשלום האפשריים: כרטיס אשראי / צ’קים / מזומן / העברה בנקאית / פיקדון החיילים המשוחררים (לקורסים המאושרים לשם כך).
ניתן לשלם בתשלומים כשהתשלום האחרון הוא עד סיום הלימודים.

שלב 5: שיבוץ לקורס

לאחר השלמת כל השלבים הנ”ל תשובץ לקורס/מסלול.

שלב 6: בהצלחה בלימודים!

אייל ריץ', מרצה לתיאוריה מוזיקלית במכללה, מסביר על הקורס

תיאוריה מוסיקלית ופיתוח שמיעה - טיפים ומדריכים של מכללת BPM

צפו בשיעור הרמוניה וכתיבת אקורדים למוזיקה אלקטרונית עם אייל ריץ'

מרצים:

גיא בן צבי
מנהל פדגוגי ורכז מסלול BSP
דוד גורדון
מרצה למקצועות המוסיקה
אייל ריץ׳
רכז מסלול זמר-יוצר

כתובת

בן אביגדור 3, תל אביב   הצג על המפה