תואר ראשון במוזיקה, למה ללמוד ואיפה כדאי?

לימודי תואר ראשון במוזיקה הם אחת מאפשרויות הלימוד הרבות שפרושות בפני השואפים לקחת את היכולות והידע המוזיקלי שלהם לשלב הבא, אבל בתחום בו הישגים אקדמיים לרוב לא יכתיבו הצלחה מסחרית, למה כדאי לעשות את זה? על שאלה זו ועוד נענה במהלך המאמר.

 

תואר במוזיקה, יתרונות

תואר ראשון במוסיקה, יתרונות

לימודי תואר ראשון אקדמי בתחום המוזיקה לא בהכרח יהיו המחשבה הראשונה לחולמים לעסוק במוזיקה, אך קיימות לא מעט סיבות שיהפכו אותן לכדאיות ואף הכרחיות:

 

תואר ראשון כדרך להתמקצעות בתחומי ידע מסוימים

תואר ראשון כדרך להתמקצעות בתחומי ידע מסוימים

למרות שקיים כיום מגוון עשיר של בתי ספר, מורים פרטיים ומכללות מקצועיות כמו BPM, לא כולם יאפשרו לכם ללמוד ולהעמיק באותם הנושאים, וגם לא בהכרח באיכות לה אתם מצפים. אם אתם מעוניינים להעמיק את הידע והיכולות שלכם בתחומים כמו קומפוזיציה, ביצוע, ניצוח, עיבוד ותזמור ועוד מספר לא מבוטל של נושאים, ויש לכם שאיפה ללמוד זאת ממרצים/ות מרובי/ות ניסיון בתחומים אלו, יכול להיות שהלימודים האקדמיים יהיו הברירה הטבעית שלכם.

קיימות אלטרנטיבות ללמידה והעמקה של התחומים הללו, אך לרוב אותן אלטרנטיבות יהיו מסגרות פחות פורמליות או כלל לא פורמליות, וכמובן שלכך יש השפעה על המסגרת, הסביבה והמרצים דרכם תעברו בדרך הזו.

 

רוצים ללמוד סאונד והפקה במסלול הכי מקיף ומקצועי בארץ, ולהמשיך לתואר ראשון של האקדמיה המובילה בארץ? לפרטים על לימודי המשך ממסלול BSP לתואר ראשון של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

 

תואר ראשון במוסיקה כנתיב להוראת מוזיקה פורמלית

הוראת מוזיקה פורמלית

אם יש לכם חלום או שאיפה ללמד מוזיקה במוסדות לימוד פורמליים כמו בתי-ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכון, תואר במוזיקה כנראה יהווה תנאי סף לכך שזו תהיה אפשרות. כיום, תואר ראשון בשילוב תעודת הוראה מהווים דרישה מוקפדת על מנת להשתלב במערכת החינוך הפורמלית בארץ, כך שאין מנוס מכך במידה ונתיב זה מעניין אתכם.

 

חקר המוזיקה האקדמי נחשב לאיכותי ביותר

קיימות דרכים רבות להעמיק בהיסטוריה של המוזיקה, ודרכה להבין יותר טוב את “ה-DNA” המרכיב מוזיקה איכותית שהופכת לאלמותית ונשארת בתודעת הקהל הרחב גם עשרות ומאות שנים לאחר שפורסמה, אך אין ספק שהאקדמיה היא חוד החנית של החקר העמוד של התחומים הללו.

אם גם אתם מאמינים כמו רבים שבמוזיקה צריך להכיר את היטב את “החוקים” על מנת לשבור אותם, ויש לכם סקרנות כלפי מוזיקה מן העבר כראי למציאות התרבותית בפרט והאנושות ככלל לאורך ציר הזמן ההיסטורי, יכול להיות שפורמט לימודי המוזיקה האקדמיים ומסלולי התואר הם אלו שהכי יתאימו לכם, ויעשירו אתכם מקצועית בצורה ששום פורמט לימודים אחר לא בהכרח יוכל.

 

מסלולי התואר הראשון מגוונים היום מאי פעם

מסלולי התואר הראשון מגוונים היום מאי פעם

כשחושבים על תואר ראשון במוזיקה, הנטייה המיידית של מוזיקאים המתעסקים במוזיקה עכשיווית לרוב תהיה לחשוב על כך כפורמט לימודים מיושן המתמקד בעיקר במוזיקה שנוצרה גם מאות שנים אחורה, ולמרות שבהרבה מובנים אין זה רחוק מהמציאות, חשוב גם לדעת כי מסלולי התואר הראשון כיום נעשים יותר ויותר מודרנים, ונותנים יותר משקל לכישורים ותחומי הלימוד הרלוונטיים למתעסקים במוזיקה עכשיווית, אשר עושה שימוש בכלים אלקטרוניים וצורות יצירה שקמו רק בשנים האחרונות מאז המהפכה הדיגיטלית.

קחו כדוגמה את מסלול התואר הראשון לקומפוזיציה, סאונד והפקה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. כיום, באפשרותכם לקבל תואר ראשון לאחר לימודים ממוקדים ומקיפים של תחומי המוזיקה, הסאונד וההפקה במכללת BPM באורך שתי שנות לימוד הממוקדות סביב מוזיקה עכשיווית (לצד התעסקות נרחבת גם במוזיקה מתקופת ימי הביניים והלאה), ולהמשיך לאחר מכן ל-2 שנות לימוד נוספות במחלקה ליצירה רב-תחומית של האקדמיה למוסיקה ומחול, בסופן תקבלו תואר ראשון (B.Mus.) בקומפוזיציה, סאונד והפקה, מה שמאפשר לכם ליהנות משילוב חדשני של לימודים מקצועיים ולימודים אקדמיים ברמה הגבוהה ביותר שקיימת כיום בארץ!

 

איפה כדאי ללמוד תואר ראשון במוזיקה?

לימודי המשך לתואר ראשון (B.Mus) של האקדמיה למוסיקה - מכללת BPM

מסלולי התואר הראשון הנחשבים ביותר כיום הם של האקדמיה למוסיקה ולמחול וירושלים, אשר מכשירים מעל 90 שנה נגנים, זמרים, מלחינים, רקדנים ומנצחים בעלי/ות שם עולמי, הממלאים במות קונצרטים בארץ ובעולם ותפסים עמדות מפתח בתעשיית המוסיקה הבינלאומית.

אם החלום שלכם הוא ללמוד ולרכוש את ארגז הכלים של המוזיקאי המודרני, כפי שנלמד במסלול BSP המקיף לסאונד והפקה מוזיקלית במכללה, לצד האפשרות לקבל תואר ראשון אקדמי בסיום הלימודים שלכם, באפשרותכם ליהנות משני העולמות דרך תוכנית לימודי ההמשך החדשה, המאפשרת לכם להתחיל את לימודיכם עם 2 שנות לימוד במסלול BSP במכללה, ולאחר מכן (או אפילו תוך כדי) להתקדם ללימודים אקדמיים במסגרת המחלקה ליצירה רב-תחומית באקדמיה למוסיקה בירושלים, ולמעשה “להשלים” את לימודיכם עם 2 שנות לימוד נוספות לקבלת תואר ראשון בקומפוזיציה, סאונד והפקה.