משדרים הצלחה: בוגרי קורס רדיו המובילים של BPM

הבוגרים של BPM מספרים למגזין BPM על ההדבקות בחיידק הרדיו, ועל הגשמת החלום

עולם המדיה משתנה ומתפתח ללא הפסקה, אך יש דבר אחד שנשאר קבוע: ההאזנה לרדיו. בפקקים בבוקר (או בערב) או בהאזנה בשעת לילה מאוחרת – כולם עדיין מקשיבים לרדיו. לכן זה לא מפתיע שקורס הרדיו של BPM הוא אחד הקורסים הפופולריים במכללה.

הילה שגן

הילה שגן התאהבה ברדיו כבר בהיותה ילדה, ולאחר לימודי קורס הרדיו במכללת BPM היא החלה לשדר תכנית אישית ב 88 FM ברצועת “החממה” המשודרת גם ברדיו קול רמת השרון. “רק באמצע שנות העשרים לחיי התחלתי להבין לעומק עד כמה הרדיו היה משמעותי עבורי. חלק בלתי נפרד מהזהות שלי” סיפרה בראיון למגזין BPM.

מה גרם לך לבחור בלימודי הרדיו בBPM, וכיצד הלימודים הובילו אותך לעבודה ב88FM?

הבחירה ב- BPM היתה מאוד טבעית. ידעתי ששם אני רוצה ללמוד, משום ששמעתי על המכללה רבות.
הקורס היה נפלא. מורים חדורי אהבה לרדיו, שיעורים מרתקים וכמובן המון תרגולים. גם כשהגעתי ללימודים עייפה ומוטרדת, תמיד יצאתי מהם בהתרוממות רוח.
לשמחתי תכנית הלימודים הקיפה הרבה היבטים של הרדיו, אבל התמקדה במוזיקה. יניב מורוזובסקי, עומר סנש ושאר המורים הנפלאים, היו אדיבים ונדיבים ולא היתה פעם שביקשתי עזרה ולא קיבלתי אותה. כשהקלטתי את הפיילוט ל- 88, יניב, רכז הקורס, האזין, נתן הערות חשובות והתרגש יחד איתי כשהתקבלתי. הלימודים ב- BPM נתנו לי כלים לעריכה ונטעו בי את המחשבה לאיך אפשר ליצור רדיו קצת שונה. נדמה לי ששני אלו יושבים בראש שלי בהכנה של כל תכנית.

האזינו לתכנית “צוללת” עם הילה שגן ב 88 FM בשיתוף רדיו קול רמת השרון

תומר קריב

מה גרם לך לבחור בלימודי רדיו במכללת BPM

תמיד אהבתי מוסיקה ורדיו בפרט. כבר בגיל 8 הייתי מאזין ומקליט על קסטות תכניות ושירים, וכותב לעצמי תכניות רדיו דמיוניות שאגיש יום אחד. בין התיכון לצבא הספקתי לערוך קצת תכניות עבור תחנת רדיו של תיכון ברמת השרון, והחיידק המשיך להציק לי בשלושת השנים שבהן לבשתי מדים. אחרי הצבא היה לי קצת זמן פנוי, והחלטתי לעשות משהו “לנשמה”. גישושים קלים וחיפוש אינטרנטי הובילו אותי לקורס של BPM.

לאן הוביל אותך הקורס?

הקורס נתן לי נקודת פתיחה מדהימה שלא הייתי יכול לצפות. קודם כל, בעבודה הפרקטית, שנתנה לי מושג בסיסי ויותר על איך מנהלים שידור, איך נוגעים במיקסר, מה נכון ומה לא נכון לעשות ברדיו ואיך כל זה משתקף מצד המאזין. מעבר לזה, בזכות הקורס הגעתי לשדר ולנהל רדיו סטודנטים, וכמובן גם לרדיו הקצה, תחילה כמפיק וכיום גם כשדרן.

מה הדברים שאתה לוקח איתך מהקורס?

קודם כל והכי חשוב, התנהלות בסיסית בשידור: איך פותחים מיקרופון, איך מחייכים ברדיו, איך נשמעים טבעיים, איך עורכים בצורה שנשמעת טוב, וגם – איך חורגים מכל הכללים ועושים מה שרוצים. מעבר לזה, הקורס נתן לי מושג די כללי על מה זה להיות איש רדיו בארץ מבחינה יותר רחבה, והיום אני יכול לחשוב על עתיד אמיתי בתחום ממקום מפוכח ואמיתי, תוך היכרות עם המפה הכללית.
שני המרצים שריכזו את הקורס, עומר סנש ואיל שינדלר, הם כנראה ההשפעה הכי חזקה עליי. שניהם זיהו די מהר את החיבור שלי למוסיקה ובפרט למוסיקה אלטרנטיבית, וכל אחד מהם נתן את הטון מכיוון אחר.
עומר עזר לי לפתח את סגנון ההגשה שלי ולתעל אותו להגשת מוסיקה בצורה שתתאים לי (ולאו דווקא בצורה קונבנציונלית). שינדלר נתן את הכיוון של איך בונים ליינאפ, מה חשוב להגיד ועל מה כדאי לוותר, איך פותחים ואיך סוגרים, ואיך אפשר להעביר את המידע שאתה רוצה בצורה האידיאלית.

מה העקרונות שמנחים אותך בעריכת התכנית?

מאחר שמדובר בתכנית שהיא שיחה עם אמן, חשוב לי לחקור על המרואיין לפני, אבל לא יותר מדי כדי לא להגיע עם דעה מסוימת. חשוב לי שהשיחה תזרום ושהמרואיין ירגיש בנוח, ובשלב העריכה להוציא את המיטב ממנו. בתכנית הספציפית הזאת, חשוב לי להוציא את המאזין עם טוויסט מסוים, אפילו אם הוא מכיר את האמן ובטח אם הוא נחשף אליו בפעם הראשונה, כדי שילך ויקשיב לשירים שהוא שמע ויעמיק בהם. תכנית רדיו טובה, מבחינתי, חייבת להשאיר טעם של עוד.

האזינו לספוטילישס עם תומר קריב ברדיו הקצה המשדר מאולפני BPM
אם גם אתם נדבקתם בחיידק הרדיו, לחצו כאן לכל הפרטים על קורס הרדיו שלנו