סקירת תוכנה קיובייס 5

בשעה טובה ומוצלחת תוכנת Cubase מבית Steinberg הגיעה לגרסתה החמישית, עם חידושים רבים מספור, והיא חזקה מאי פעם! לגרסה החדשה מגוון רחב של פלאגים ותכונות חדשות והם יפורטו בהמשך. תוכנת ה-Cubase היא תוכנת המוזיקה הנפוצה ביותר בעולם וחידושים בה מרגשים מוסיקאים כל פעם מחדש.

:LoopMash:

לופמארש

Loopmarsh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ה- LoopMash הוא Loop Synthesizer מהפכני המציע דרך חדשנית ואינטואיטיבית למניפולציית לופים וביטים, המעודד יצירת מקצבים מקוריים וחדשניים.

מנוע הסינתזה והניתוח של LoopMash (שפותח בשיתוף פעולה עם Yamaha) מזהה אלמנטים מקבילים בין הלופים הקצביים השונים, ויוצר מהם Mash-ups מרעננים ומסונכרנים לטמפו של הפרוייקט, והכל ע’י פעולת Drag & Drop פשוטה מה-MediaBay או מחלון הפרוייקט, אל תוך LoopMash.

ניתן למזג בקלות בין הלופים שמגיעים עם LoopMash לבין לופים מקוריים ליצירת שלל ווריאציות חדשות. בנוסף ל- LoopMash יש Live Performance Mode שהופך אותו לכלי אינטואיטיבי ומוסיקלי לעבודה בלייב, עם תמיכה בסצנות משתמש מרובות ואוטומצייה מלאה.

Groove Agent ONE:

Groove Agent One

Groove Agent One

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כלי ווירטואלי הממזג בין דגימות תופים ועריכת סאונד מפורטת, והכל בצורה פונקציונאלית ופשוטה. Groove Agent ONE מגיע עם ספרייה מפורטת בשלל ז’אנרים, החל מתופים אקוסטיים וכלה בתופים אורבניים, דאנס והיפ-הופ. בנוסף הוא יכול לייבא לופים חתוכים ואודיו מפורמט MPC.

לכל פאד יכולת עיצוב סאונד עצמאית משלו לשליטה מלאה על המעטפת, הגוון ותכונות נוספות של כל תוף בנפרד. ניתן לבנות קיטים שלמים ע’י פעולת Drag & Drop פשוטה של קבצי WAV אוAIFF מה-MediaBay, או מחלון הפרוייקט אל הפאדים השונים. באופן דומה אך הפוך, ניתן לגרור כל גרוב מהפלאג אל תוך חלון הפרוייקט לעבודה במידי.  בנוסף, Groove Agent ONE מותאם במיוחד לעבודה עם ה-Beat Designer.

Beat Designer:

Beat Designer

Beat Designer

 

 

 

 

 

 

 

 

פלאג המתמחה בבניית גרובים בשיטת הסטפים, מגיע עם מגוון שלם של תבניות קצב בסגנונות שונים, ומותאם במיוחד לעבודה מול הקיטים שלGroove Agent ONE ישר מהקופסא.

לכל תבנית 64 סטפים עם שליטה מלאה על הרזולוצייה, המשקל והאריטקולצייה (Flam, Hits, Rolls) של כל תבנית ותבנית. את התבניות ניתן לנגן בלייב ע”י מקלדת שליטה מתוך בנקים של הפאטרנים המותאמים אישית. לכל רכיב בביט בקר ווליום עצמאי ליצירת גרוב דינמי.

VariAudio:

Vari Audio

Vari Audio

 

 

 

 

 

 

 

תיקון זיופים (אורך, וגובה צליל) מובנה מעכשיו ב-Sample Editor!! VariAudio מותאם במיוחד לעבודה מול ערוצי שירה מונופוניים, ופותר בעיות אינטונצייה וטיימינג בקלות ופשטות כאילו היה MIDI. כל זאת מתאפשר ע’י ניתוח וטרנסקריפציה של הקו המלודי ברמת מעטפת המיקרו פיטץ’ של כל תו ותו והתאמה לסולם ולטיימינג הרצוי ע”י פעולת קוונטייז (פרטנית או גלובלית).

ניתן לשלוט בנפרד על אורך וגובה התו, וכן על אחוז הוויברטו. כמו כן, אפשר לפצל תוו לכמה תווים בודדים ולעצב את כל המלודיה מחדש. לקינוח, ניתן לייצא את התוצאה לתווי מידי, כולל המיקרו טונים (שמומרים למידע Pitch Bend) ולנגן אותם דרך כל כלי ווירטואלי או חומרה חיצונית במידי.

PitchCorrect:

Pitch Correct

Pitch Correct

 

 

 

 

 

 

 

פלאג זה מבוסס על מנוע ה-Pitch Fix של Yamaha ומיועד לתקן אוטומטית ובזמן אמת בעיות אינטונצייה וזיופים בהקלטות vocals או כלי נגינה מונופוניים. ניתן להגדיר את הסולם ידנית או לבחור סולם ממבחר הפריסטים המוכנים. כמו כן, התיקון יכול להיעשות אינטראקטיבית ע”י מקלדת שליטה בזמן אמת.

פרמטרים כגון Retune, Tolerance, Formant, ו-Detune מאפשרים ליצור תיקון פיטץ’ קוסמטי שקוף וטבעי שיתאים לכל ז’אנר או זמר, או ליצור בכוונה תיקון מוגזם ליצירת אפקט מיוחד.

REVerence :

REVerence

REVerence

 

 

 

 

 

 

 

 

Reverb ה-Impulse Response הראשון מסוגו בעולם שנבנה לניצול מלא של תקן ה-VST3 על כל יתרונותיו. תהליך ה-Impulse Response דוגם חללים אקוסטיים אך יכול לשמש גם לדגימת מכשירים אנלוגיים. REVerence מגיע עם 70 דגימות כאלו שנוצרו בכמה מהאתרים המובקשים בעולם, וביכולתו לחקות מגוון רחב של חללים אקוסטיים החל מסטודיו עץ קטן וכלה באצטדיון פוטבול. בנוסף, REVerence מאפשר שימוש בדגימות משתמש חיצוניות.

תצוגות ה-Waveform וה-Spectrograph וכמו כן, שלטי ה-EQ מחמיאים לממשק העבודה הזמין והברור המאפשר שליטה על הפרמטרים הדקים ביותר:Reverse, Tail, Decay, Cut, Offset ו- Early Reflections ועוד…

כיול ה- Reverb מייצר סאונד חלק לחלוטין וחף מתזזיות דיגיטליים שאופייניות ל-Convolution Reverbs אחרים.

מערכת ניהול אוטומציה חדשה:

מערכת ניהול אוטומציה חדשה

מערכת ניהול אוטומציה חדשה

 

 

 

 

 

מרכז שליטה חדש המרכז בתוכו את כל פונקציות האוטומציה המוכרות בנוסף לכמה חדשות, בצורה שקופה וגמישה מתמיד. אופציה חדשה להשהיית קריאה/כתיבת אוטומציה מנפה פרמטרים מלהיות מנוגנים או כתובים, מה שמקנה בטחון נוסף בכתיבת אוטומציה לפרויקטים גדולים.

מיזוג אוטומציית מידי :

מיזוג אוטומציית מידי

מיזוג אוטומציית מידי

 

 

 

 

 

 

 

כל היבטי אוטומציית המידי (CC) נעשו גם הם שקופים יותר. חוקיות מיזוג חדשה מונעת ממידע שנכתב ל-Midi Part להסתר ע”י מידע מקביל שנכתב כאוטומציה, ובעצם מחברת את שתי המערכות לחטיבה אחת. מעכשיו הרבה יותר קל להשתמש בפקודות CC ובמידע אוטומצייה במקביל על אותו היעד ולעבוד מול השכבות השונות מתוך ה-Key Editor או חלון הפרוייקט.

VST Expression:

VST Expression

VST Expression

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Expression הינה דרך חדשנית ויעילה לעבודה עם כלים מרובי ארטיקולציות, לדוגמא – ספריות סימפוניות גדולות. מעכשיו, עריכת הארטיקולציות לא נעשית מול קונטרולרים מרובים אלא ישירות מה-Key וה-Drum Editors, או כפקודת ארטיקולצייה מתוך ה-Score עצמו.

כמו כן נתווספה לשונית יעודית ל-VST Expression ב-Inspector של הערוץ.
קיובייס תואמת לכל ספרייה מרובת ארטיקולציות עכשווית ובנוסף, ניתן ליצור ולעצב Expression Maps נוספים כרצוננו. מעכשיו ניתן לייצא פרוייקטים עם ה-Expression Maps שלהם למחשבים אחרים עם ספריות שונות, ולהנות מתאימות ארטיקולצייה.

Signature & Tempo Track :

שני הערוצים החדשים מאפשרים שליטה יותר מדוייקת במשקל והטמפו בקונטקסט של הפרוייקט, ישירות מהחלון הראשי. ראיית שינויי הטמפו והמשקל במקביל לאירועי המידי/אודיו/סימניות (Markers) מזמינה התנסות גדולה יותר בפרמטרים החשובים הללו, ובמקביל מפשטת את העבודה איתם.

כלי עריכת המשקל והטמפו שופרו וחודשו והם כוללים פונקציות Drag & Drop, Snap, הצמדות לערכי Grid ו-Quantize ועוד. העריכה מתבצעת מהערוץ עצמו, משדירת האינפורמציה או מה-Track Inspector.

HALion Symphonic Orchestra :

HALion Symphonic Orchestra

HALion Symphonic Orchestra

 

 

 

 

 

 

 

 

Rompler ליצירת תזמור ווירטואלי מלא ועשיר בארטיקולציות ודינאמיקה, HSO מגיע עם בנק נכבד ביותר של 10 ג’יגהבייט ב-16 Bit והוקלט ע”י הציוד והנגנים הטובים ביותר. הסאונד של HSO מאוד וורסטילי, וימצא בית בז’אנרים רבים החל מ-R&B וכלה בבארוק.

HSO יודע לנצל את יכולת ה-VST Expression במלואה לעבודה אינטואיטיבית מול ארטיקולציות המרובות, בפשטות וביעילות. חשוב לציין כי HSO זמין במלואו למשך 90 יום מהתקנת התוכנה, ובסיומם ניתן לרכוש רשיון מלא דרך האתר של סטיינברג במחיר אטרקטיבי.

HALion ONE Expression Set 01

הרחבת סאונד מרשימה של ארבע עשר כלים חדשים שנבנו במיוחד לעבודה עם VST Expression. הרחבת הסאונד נבנתה ע’י צוות עיצוב הסאונד של Yamaha והיא כוללת את הכלים הבאים:Acoustic Bass, Electric Bass, Fretless Bass, Pick Bass, Nylon Guitar, Clean Guitar, Distortion Guitars 1&2, Solid Guitar, Tenor Sax, Solo Trumpet, Brass Section, Large String Section.

לכל כלי ארטיקולציות רבות שמופו ל-Key Switches בהתאם.

יתרון ה-64 Bit

לקיובייס 5 תמיכה מלאה ב-64 Bit תחת מערכת ההפעלה Windows Vista 64. ארכיטקטורת 64 Bit יודעת לנצל כמות RAM של עד 1 טרהבייט ובכך מציעה יתרונות אדירים בעבודה מול ספריות ענק מרובות דגימות. זמן התגובה מהיר יותר ואף מאפשר עבודה בלייב עם סאונד סטים נרחבים ללא קושי.

מעבדי 64 Bit יכולים לבצע יותר פעולות בכל Cycle ומתמודדים יותר טוב עם ריבוי פעולות מקבילות, כמו כן רוחב הפס הגדול מציע יותר אפשרויותI/O מאי פעם, מה שאומר – יותר ערוצים במקביל ויותר פלאגינים בלייב. טכנולוגיית ה-Bit Map של סטיינברג מאפשרת עבודה מול פלאגיני 32 Bit ושומרת על השקעותייך בפלאגינים בטכנולוגיית 32 Bit לעתיד.

Low Latency For All

קיובייס 5 מנצלת את יכולות הדרייברים המתקדמות של Windows Vista (WASAPI to ASIO) ותומכת בכרטיסי קול מובנים (לוח אם) בעקבה נמוכה מתמיד.

Total Export

 Total Export - Cubase5

Total Export

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פיצ’ר חדש מאפשר ייצוא קבוצתי של ערוצים רבים במקביל. פונקצייה שימושית ליצירת ארכיבי אודיו, החלפת פרוייקטים בין תוכנות הקלטהשונות, המרת ערוצי מידי מרובים לאודיו, הקלה על עומס המעבד ע”י יצוא הערוצים לאודיו כולל הפלאגינים/הכלים הווירטואלים ועוד…

הפעלת ה-Total Export פשוטה ביותר: משמאל לחלון ישנה רשימת כל הערוצים בפרוייקט, כל שיש לעשות הוא להדליק את אופציית ה-Batch Export ולבחור את הערוצים שברצונך לייצא.

MediaBay Optimizations

מערכת ניהול המדיה של סטיינברג עובדה מחדש וזכתה לפיצ’רים חדשים ושיפור מהירות וקלות ההפעלה, מה שהופך אותה ליותר אינטואיטיבית וחזקה. תהליך התיוג נעשה שקוף וקל יותר, ניתן מעתה לצמצם את האפשרויות בפילטר מכל כיוון, אופציית Write Protection ו-Pending Tags Indicator חדשות, ועוד…

Recording Enhancements

קיובייס 5 מציגה שיטה ישירה יותר להקלטה מרובת ערוצים ושדרות במקביל, לאודיו ולמידי. כלים ופקודות חדשות מאפשרים גמישות רבה יותר בעת ההקלטה. תצוגת ה-Record Remain החדשה נותנת פידבק מיידי לתכנון נכון של סשן ההקלטה ע”י תצוגת הזמן שנותר על הדיסק הקשיח. פעולת Lock Record מונעת טעויות כגון הקלקה על ערוץ אחר בעת ההקלטה.
Key Command חדש ל-Arm/Disarm מאפשר חימוש ערוצים רבים להקלטה במקביל. אופציית Dissolve MIDI Part לפירוק אירוע מידי לשדרות שונות מאפשרת עריכה קלה יותר של תת החלקים ועוד.

Virtual MIDI Keyboard

פיצ’ר “קטן” אך שימושי זה מאפשר הקלטה ע”י שימוש בעכבר או במקלדת המחשב, כלי אולטימטיבי למוסיקאי הנייד – רק אתה והלפטופ שלך

MIDI Plugins

כל פלאגיני המידי עברו מתיחת פנים משמעותית והפכו לאינטאיטיבים יותר ואף זכו לחבר חדש:
ה- MIDI Monitor פלאג לניטור מידע מידי נכנס/יוצא. כמו כן נוספו פיצ’רים חדשים כגון פונקציית Learn ל-Chorder ועוד.

ולהלן סיכום של כלל התוספות החדשות בתוכנת קיובייס 5 החדשה:

  • Loop Mash – כלי ווירטואלי מהפכני לעיצוב לופים וליצירת שלל ווריאציות
  • Groove Agent ONE – מכונת תופים ומקצבים, עם בנק נכבד של דגימות בשלל ז’אנרים ותמיכה בפורמט MPC.
  • Beat Designer – בניית ביטים בסגנון ה-Step Recording, כלי משלים ל-Groove Agent ONE.
  • PitchCorrect – פלאג לתיקון זיופים אוטומטי ע’י הגדרת הסולם המוסיקלי, או ע”י מקלדת השליטה בלייב.
  • REVerence – רוורב Impulse Response חדש ומשובח בתקן 3VST.
  • HALionOne זוכה להרחבת סאונד משמעותית עם 14 כלים חדשים מרובי ארטיקולציות, המנצלים את יכלת ה-VST Expression המובנית.
  • HALion Symphonic Orchestra Special Edition – רומפלר סימפוני מרשים ומפורט בגרסת Bit 16, חינם לתשעים יום עם אופצייה לרשיון מלא במחיר אטרקטיבי.
  • VariAudio – תיקון זיופים (סטייל Melodyne) מובנה ב-Sample Editor.
  • VST Expression – שליטה אינטואיטבית על כלים מרובי ארטיקוליציות דרך ה-Key Editor וה-Score Editor.
  • Tempo Track – ערוץ חדש לשליטה על הטמפו מחלון הפרוייקט.
  • Signature Track – ערוץ חדש לשליטה על המשקל מחלון הפרוייקט.
  • Total Export – ייצוא ערוצים מרובה ומפורט בקליק אחד.
  • פאנל שליטה חדש ומתוחכם לכל פעילויות האוטומצייה.
  • MIDI Consolidation – גישור על הפער בין מידע האוטומצייה, למידע המידי ב-MIDI Parts.
  • תצוגת זמן חדשה מציגה את זמן ההקלטה שנותר על הדיסק הקשיח. כלי יעיל לתכנון נכון של מקטעי ההקלטה.
  • מקלדת ווירטואלית לנגינה עם העכבר/מקלדת המחשב.
  • MediaBay – משופר, מפורט, מהיר ואינפורמטיבי יותר.
  • Logical Editor – משופר ומעודכן.
  • Info Line – משופר ופרטני.
  • מצב נעילת הקלטה וחימוש ערוצים מרובה להקלטה.
  • כל ה-Plugins המידי עברו מתיחת פנים ואף זכו לכמה פיצ’רים חדשים.
  • תמיכה מלאה ב-64 ביט מאפשרת ניצול מלא של עד 1 טרהבייט Ram.
  • Low Latency For All – תמיכה משופרת בכרטיסי קול מובנים בלוח אם.
  • UniCode – תמיכה בשפות זרות כולל עברית.