טופ 5: הסינתיסייזרים המשפיעים על האלבום החדש של הקאט אאוט קלאב

צילום: שחר שטיבל

ניצן פינקו

יש בארץ לא מעט הרכבי רוקנרול, אבל אף אחד מהם לא נשמע כמו הקאט אאוט קלאב. הסופגרופ החדשה התחילה את דרכה במפגש של ניצן חורש (אלקטרה) עם המפיק ברוך בן יצחק (מרצה במסלול BSP360). אלבום הסולו הפך במהרה ללהקה חדשה, שהיא למעשה נבחרת החלומות של הרוקנרול המקומי: ישי ברגר (Useless ID, בוא לבר) על הבס, חגי פרשטמן (מונטוניקס) על התופים , בן גולן (TREE) על הגיטרה, סקסופונים פרועים של רועי בר יהודה ושירה ציורית ומלבבת של דניאלה מילוא ודורון טלמון (ג’יין בורדו).

האלבום החדש הוא קולאג’ מגובש ומהודק של נופי אמריקנה, צלילי גאראג’ ורוקבילי, כשלכל אורכו חוזר הצליל הדומיננטי של הסינתיסייזרים של שי רוט (תעני אסתר). הקלידים מככבים בשירים כמו New Confrontation ו We Are the Ghosts ומעניקים טוויסט גוספלי ויפהפה לשיר The Haunted, שהוא מעין תפילה לגאולה.

לכבוד אלבום הבכורה והופעת ההשקה בבארבי, ביקשנו מניצן חורש (שירה, לחנים,מילים) ושי רוט (קלידים) לספר לנו על חמשת הסינתיסייזרים שהשפיעו עליהם במהלך הקלטות האלבום החדש. וכמו תמיד אצל הקאט אאוט קלאב – התוצאה מפתיעה ולא משעממת לרגע.

חמשת הסינתיסייזרים שעיצבו את הסאונד של האלבום החדש

1. Roxy Music- Virginia Plain

רוקסי מיוזיק היתה השראה משמעותית עבורנו: זה לא שרצנו במהלך עבודת האולפן לבדוק מה הם עשו וניסינו לעשות כמותם, אלא יותר כרעיון, אידאה. בייחוד בשילוב הטקסטורה של גיטרות, סקסופון וסינתיסייזר, כלים שנוכחים אצלנו בלהקה. זו הדגמה “חיה” אקראית לאיך העסק עובד אצלם, כשהמפיק המוזיקלי בריאן אינו, בעמדת מיכשור הקצה המתקדם, עוזר להפוך שיר רוקנרול ארצי בבסיס שלו, לעניין שמיימי:

2. Gong – Angel’s Egg

טקסטורות מכושפות של סינטים, אינטרו ארוך, שוב יחד עם סקסופון והפעם גם עם קולות נשיים. חשבנו שגונג זה של חתייארים, אבל ברוך בן יצחק, המפיק שלנו, צחק עלינו ואמר שאנחנו עושים באולפן, בלי לדעת ולהבין, דברים שנשמעים כמוהם, ואז שם פליי על השיר הזה:

3. Stranglers – Nice N’ Sleazy

חלק מהשירים באלבום שלנו נכתבו כשירי גיטרות פר אקסלנס, כי זה מה שידענו בהתחלה. ואז באולפן עשינו מיוט על חלק מערוצי הגיטרות שהוקלטו, “ניקינו” את הפלייבק, ועשינו נסיונות במילוי של החלל באמצעות מקלדות. הקטע הבא עלה כסוג של רפרנס- אוירה פאנקיסטית, באמצעים אחרים. וסולו מוג באמצע השיר מותיר אותנו נרגשים כל פעם מחדש:

4. צביקה פיק וננסי ברנדס – מרי לו (גרסת הסינת’)

מהתאונות המרגשות בתולדות הפופ העברי – שיר מופת במקור, שעובד לסינתיסייזרים. כשגילינו את הקליפ הזה הוא מילא את עולמנו למשך ימים ארוכים. אנחנו חזק באיייטיז, זה נכון. אבל למה להראות רק את הדברים הטובים? ריאליטי צ’ק: הנה בא אסון

5. Gershon Kingsley- Music to Moog By

אז ככה: גרשון קינגזלי הוא מגיבורי אורגן המוג הראשונים. וזה לא שהאלבום שלנו משופע מוגים אותנטיים. אז למה הוא ברשימה הזו? כי חלק ניכר מעבודת האולפן שלנו היתה חיבור של אורגניות זולות לפדאל של מוג, ואז לעוד קומפרסורים, כדי להפיק מהם סאונדים שרצינו וצלילים מעניינים. כבוד למורי הדרך:

תפילה לגאולה. Cut Out Club עם The Haunted: