ראיון עם יהונתן דראמי בוגר BPM

חוויות ממקומות אקזוטיים ברחבי העולם, מחשבות על יהדות, פילוסופיה ובודהיזם, אקוסטי ואלקטרוני, כולם מתחברים דרך היצירה של בוגר BPM יהונתן דראמי.

מהי ההשראה המוסיקלית שלך?

“בשנים האחרונות אני בעיקר מטייל בעולם ונחשף למוזיקה על כל גווניה וסוגיה” הוא מספר. “אני מנגן בגיטרה ובסיטר. הרצון הגדול שלי הוא לשלב כלים חיים עם מוזיקה אלקטרונית וסמפלים מהטיולים. עיקר ההשפעה וההשראה ליצירה שלי נובע מהמקומות בהן טיילתי ומהחיבור לטבע ולצילום. במשך 3 השנים האחרונות הגעתי לחיבור עמוק עם המוזיקה והצילום ועברתי דרך היצירה סוג של מסע רוחני עמוק בנפש וברוח”.

איך כל זה מתבטא במוזיקה שאתה יוצר?

“היצירה שלי משלבת מוזיקה (על כל גווניה), תמונות ושירה. קיימים בה אלמנטים מאוד חזקים של יהדות, בודהיזים ופילוספיה. אלמנטים אלו נובעים מחיבור לטבע ,חוויות רוחניות שעברתי בדרך, ואישה אחת שהייתה חלק גדול מהמסע הרוחני”.

הפרויקט המוסיקלי של דראמי:

לדראמי, שלמד במכללה מיקס ומאסטרינג , קיובייס וסינתזה פרויקט בן שלושה חלקים שהוא למעשה מסע חוצה יבשות ותקופות: “החלק הראשון – Bliss, כולל 13 סרטונים, הוא מתחיל ומסתיים במזרח (הודו,מונגוליה,סין). הוא מכיל בעיקר פילוספיה ורעיונות של בודהיזם. שיאו של החלק הראשון של המסע והיצירה שלי הוא הסרט האחרון (13). בסרט זה כל הקורסים והידע שלמדתי במכללה באו לידי ביטוי, מכתיבת היצירה והטקסט ועד שלב ה Mix & Mastering. הרעיון המרכזי ביצירה הוא שהחומר והאדם הוא אחד. החלק השני שנקרא Jah Is One כולל 3 סרטים, חלק זה נעשה לאחר למידה והבנה עמוקה של משמעויות החיים מבחינתי, הסרט האחרון בחלק זה הוא סגירת מעגל למסע אישי ולחוויות רוחניות שעברתי בדרך. חלק זה כולל 2 סרטים נוספים שצולמו בירושלים ובים המלח, הרעיון המרכזי שלהם הוא שהכל הוא אחד – הטבע האדם והבריאה. החלק האחרון – heal the soil נוצר כחלק מפרויקט התנדבותי של חוות פראמקלצר בפורטוגל, בה לקחתי חלק בקיץ האחרון. חלק זה מדבר על גם כן על יהדות ובודהיזים, אך אני חושב שהוא שונה מהחלקים והסרטים הקודמים. משום שהוא נעשה בזמן מלחמה עם תקווה והתכוונות אמיתית לשקט, שלווה ואהבה. בחלק הזה ישנו גם פרויקט בעברית שסוגר עבורי מעגל.

ומה התוכניות לעתיד:

בנוסף לפרויקט הזה, אני עורך כרגע ספר תמונות מהפרויקטים עם טקסטים משירים בתקווה שיהיה מוכן עד הקיץ”. לקראת סיום, דראמי חולק איתנו גם חלום קטן: “מהות הפרויקטים בשבילי היא קודם כל הגשמה עצמית, הייתי מאוד רוצה לשתף את החיבור שלי עם המוזיקה והצילום עם מוזיקאים ויוצרים אחרים. הייתי שמח מאוד לערוך לאנשים קליפים ליצירות שלהם, לעשות Mix & Mastering או לעצב עטיפות לאלבומים”.