Rekordbox 5, סקירה ראשונה בעברית

פיוניר דיג’יי (Pioneer DJ) השיקו לאחרונה את הגרסה החדשה ביותר של תוכנת ה-Rekordbox הפופולארית לתקלוט, הלא היא גרסה 5.0, והיא עמוסה בפיצ’רים חדשים. היום אנחנו כאן כדי לתת לכם סקירה ראשונה של הרקורדבוקס החדש בעברית, ונעזור לכם להבין מה הגרסה החדשה מביאה איתה לשולחן!

 

רוצים ללמוד תקלוט בצורה מקצועית? לפרטים המלאים על קורס DJ במכללת BPM

 

רקורדבוקס 5.0, פיצ’רים חדשים

 

מנוע ה-KORETECH החדש

פיוניר DJ מתגאים במנוע החדש המניע את התוכנה בשם KORETECH. המנוע בא לידי ביטוי בעיקר בהתנהלות הכללית של התוכנה, והופך אותה לקלת משקל וביצועים באופן משמעותי אשר יהפוך את חווית המשתמש לנעימה ואינטואיטיבית יותר.

 

ממשק משתמש (UI) חדש ומשופר ב-Rekordbox 5.0

פיוניר רקורדבוקס 5, סקירה בעברית - מכללת BPM

אמנם שינוי שבעיקרו ויזואלי בלבד, אבל נראה כי החבר’ה בפיוניר קיבלו החלטה לנצל טוב יותר את שטח המסך, בכדי ליצור סביבת עבודה נעימה יותר שגם תסייע לוורקפלואו. בטח תשימו לב שהטקסט קטן יותר ממה שהיה כברירת מחדל בגרסה הקודמת, אך אל תדאגו כי גם את גודל הפונט ניתן לערוך בהגדות התוכנה.

 

מנוע הניתוח החדש של Pioneer DJ Rekordbox 5

בעקבות בקשות רבות של קהל המשתמשים בתוכנה, פיוניר DJ נענו עם מנוע חדש לניתוח קטעים. המנוע החדש אמור לספק לכם בלחיצת קליק ניתוח של הקטעים מבחינת טמפו והושבה על גריד.

בגרסאות הקודמות, רקורדבוקס קיבלה המון תלונות כי היא התאימה בעיקר לז’אנרים כמו האוס שמאופיינים בריתמיקה של 4-on-the-floor (קיק כל פעמה במשקל של 4 רבעים), וע”פ פיוניר אלגוריתם הניתוח החדש יידע להתמודד עם סוגי ז’אנרים מרובים במקצבים שונים.

 

סינכרון ספרייה מוזיקלית בין מכשירים עם רקורדבוקס 5.0

בגרסאות הקודמות של רקורדבוקס, סינכרון הספרייה המוזיקלית הייתה בעייתית עקב הקושי בהעברת התיקיות בין מכשירים, מה שעודד הסתמכות על מכשיר אחסון בודד בתוכו נמצאת כל הספרייה, והעברה הייתה תהליך מייגע.

בגרסה 5 החדשה תוכלו בקלות לסנכרן ספריות, פלייליסטים, קיואים ועוד דרך תפריט ה-Devices וגרירה מאחד לשני. בתהליך הגרירה תיחשפו גם למספר אופציות שונות לסינכרון.

 

Rekordbox 5.0, חידושים במצב Performance

מעבר לשינויים קוסמטים קלים, מצב פרפורמנס קיבל מספר פיצ’רים נחמדים שיכולים לשדרג את הדי ג’יי סטים שלכם באופן אינטואיטיבי:

 

נגינה ממכשירים חיצוניים דרך פיוניר רקורדבוקס 5

רקורדבוקס בגרסתה החדשה מאפשרת לכם לחבר מכשירי אחסון חיצוניים (כדוגמת דיסק-און-קי או הארד דיסק חיצוני) ולנגן ישירות ממנו דרך תפריט ה-Devices! התכונה הייתה חסרה זמן מה בתוכנה, והייתה מאוד מבוקשת.

הדבר מאפשר לכם, יחד עם אופציות הסינכרון החדשות, להסתמך על מספר מאגרים אשר מאחסנים את הספרייה המוזיקלית שלכם, או לנגן באופן אינטואיטיבי קטעים שקיבלתם רק אחרי שיצאתם מהבית.

 

אפשרויות Quantize ו-Jump

פיוניר רקורדבוקס 5, Quantize ו-Jump - מכללת BPM

תכונה שנוספה בגרסה האחרונה מאפשרת עריכה מתקדמת יותר של Quantize, ע”פ הפונקציות השונות (Hot Cues, Sampler, Reverse וכו’…), עם שליטה מתקדמת בערכים הריתמיים לפיהם אתם רוצים לערוך אותם, בנוסף לאפשרות לבטל קוונטייז על חלק מהפונקציות.

בנוסף, תכונה בעייתית בגרסאות הקודמות הייתה כאשר קופצים דרך שימוש ב-Hot Cue, שבמידה ולא הייתם מדויקים ריתמית בלחיצה לפעמים התוכנה הייתה מחכה לפעמה הבאה בשביל לבצע את הדילוג. ברקורדבוקס 5, באותו חלון בו תשנו את הגדרות הקוונטייז (Preferences -> Others) נוספה אפשרות חדשה של “Jump before reaching the next beat”, מה שיאפשר לכם לבצע קפיצה עם Hot Cue באופן עצמאי לגריד הריתמי של הקטע.

 

מצב Keyboard

פיוניר רקורדבוקס 5, פונקציית Keyboard - מכללת BPM

מבין האפשרויות שקיימות כבר להקצאת פונקציות לפאדים (כדוגמת Beat Jump, Slicer ועוד…), נוספה פונקציה חדשה בשם Keyboard, אשר נותנת לכם את האפשרות לבצע טרנספוזיציה (העלאה או הורדה בפיץ’\סולם) בחצאי טונים של הקטעים שלכם דרך לחיצת כפתור! מדובר בתכונה מאוד מעניינת שיכולה להיות מאוד שימושית במיקס בין שירים או יצירת בילד-אפ שעולה בפיץ’.

 

Pioneer Rekordbox 5.0, סיכום

מסתמן שהגרסה החדשה של רקורדבוקס במהותה היא המענה של פיוניר DJ לקהל המשתמשים, ובעיקר באה לתת פיצ’רים שהקהל השתוקק להם, יחד עם כמה פונקציות נוספות לשדרוג הסטייל של הסטים.

 

לעמוד הרשמי של Pioneer Rekordbox

רוצים ללמוד איך להיות DJ מקצועי? לפרטים על קורס DJ במכללת BPM לחצו כאן