תתכוננו לטירוף: BPM מכינה אתכם לפסטיבל אולטרה

מאת גל יוסף כהן, יועץ לימודים במכללת BPM, המכללה של תעשיית המוסיקה

לפלייליסט המלא לחצו כאן

פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול בעולם, ULTRA, מתקרב בצעדי ענק. כדי להכין אתכם לליינאפ המטורף ביקשנו מגל יוסף כהן, יועץ לימודים במכללת BPM ובוגר מסלול BSP360 להציג לנו את הטופ 10 שלו של המפיקים והיוצרים שמככבים בפסטיבל.

דייויד גואטה
מה שהופך את דיוויד גואטה מעוד מסמר חלוד בתעשיית המיינסטרים דאנס המותשת לאחד מהאומנים המשפיעים ביותר שקמו בתרבות הפופ ובתחום ההפקה היא בעיקר היכולת שלו לקחת שיר פשוט ולהביא אותו לקצה היכולת, ובכך ליצור זהב מיינסטרימי טהור. המפיק החצי יהודי לקח חלק כמלחין וכמפיק בכמה מהלהיטים הכי גדולים שיצאו בעולם ובנוסף שיתף פעולה עם כמה מהאומנים הכי מעניינים בתעשיית המוסיקה. גואטה מוכר כסנסציה מוסיקלית בין לאומית בזכות השפעתו על עולם המוסיקה ומדורג כיום כאחד מהדיג’ייז הכי מרוויחים בעולם.

 

ארמין ואן ביורן
מפיק טראנס וטייקון מוסיקלי ובין היתר גם חתיכת פיסה היסטורית. הכוח האמיתי שהוא ניחן בו הוא היכולת להכניס את מאזיניו לבועה אופורית, מצויידת במלודיה איכותית ומרגשת. בין היתר בין השנים 2007-2012 הוא נבחר בפעם החמישית במקום הראשון בדירוג 100 התקליטנים הטובים בעולם על פי מגזין DJ Mag הענק. אחד מלהיטי הענק הזכורים שלו הוא This is What it feels Like, שיצא בשנת 2012 יחד עם טרוור גוטרי בלייבל ארמדה וכיכב בצעדים הגדולים בעולם.

 

סטיב אנג׳לו
סטיב אנג׳לו הוא לא פחות ממהפכן כשזה נוגע לתחום ההאוס. הוא מוכר בעיקר כצלע מההרכב האגדי Swedish House Mafia שכלל בתוכו גם את מפלצות הסצינה סבסטיאן אינגרוסו ואקסוול שאחראים לאוקיינוס של להיטים שכבשו את מצעדי הענק ואת סצינת המועדונים בעולם. כיום אנג’לו הוא גם הבעלים של Size Records, אחד מהלייבלים הכי נחשקים בתחום הEDM.

Zedd
אחד מהשמות הכי מדוברים בתחום ההפקה האלקטרונית והסונגרייטינג וחלוץ ללא ספק. זד חתום על מספר להיטים עצומים שכבשו את העולם בשנים האחרונות. שיתופי הפעולה המוצלחים שלו עם מתיו קומה ומיריים ברנט הניבו פירות שכולנו היינו רוצים לנגוס בהם, ובצדק! זד החל את הקריירה המוסיקלית שלו כאשר זכה בשתי תחרויות רמיקסים בביטפורט, אחד מהם היה רמיקס לשיר “Scary Monsters and Nice Sprites” של סקרילקס, שזכה לביקורות מדהימות. כיום זד יוצא עם סלינה גומז, אז בהנחה שהוא לא יככב בקרוב בניקולודיאון, יהיה שווה לנו לשים אוזן על העבודות הבאות שלו.

 

נייף פארטי (Knife Party)

אם הצלחה הייתה ישות – היא הייתה נייף פרטי. כל כך הרבה מילים חסרות בשפה העברית לתאר את הצמד האוסטרלי הכל כך מוכשר ומסקרן הזה.Knife Party אחראיים לקידום ופיתוח סגנונות מוזיקליים שונים, כמה מהבולטים ביניהם הם דאבסטפ / אלקטרו האוס והדראם & בייס. הדבר היחיד שגדול יותר מהרצון שלי שיחליפו את המילה כישרון במילון ל Knife Party- הוא הרצון שלי לראות את הצמד הזה מופיע. הם ידועים כהרכב שמחדש את רוב הטרקים שלהם בהופעות- ככה יוצרים עניין! לאחרונה הוציאו אלבום מאד מגוון ומומלץ בשם Abandon Ship שמשלב בתוכו בין היתר דיפ האוס/ אלקטרו / דאבסטפ / גליץ’ ועוד, שהופך אותם לאחד מההרכבים הכי חשובים בהיסטוריית המוזיקה האלקטרונית.

טייסטו

אחד הדינוזאורים החלוציים בתחום ההפקה, בעיקר בתחום הטראנס. אם נצליח להביט בין מליוני הפרסים שטיאסטו אסף בשנים האחרונות נוכל לראות את אחד האומנים הכי מדוברים של השנים האחרונות. בין היתר הוא הבעלים הגאים והמייסד של כמה מחברות התקליטים הגדולות בעולם, אחת מהם –  הלייבל הנכסף Musical Freedom.


ניקי רומרו

רק לפני כמה שנים רומרו הוכתר ככוכב העולה והזוהר של סצינת ה EDM, והיום הוא כבר שולט בה. רומרו החל את דרכו המקצועית בעקבות הצלחת הסינגל Toulouse, הוא אחראי לאין ספור להיטים בינהם גוסטים של אומנים כמו דיוויד גואטה. רומרו מצטיין בעיקר בכישרנו כסונגרייטר: שיריו זכו לאין ספור ביצועים ורמיקסים מאומנים מכל העולם. בבעלותו גם הלייבל Protocol Recordings לייבל נחשק מאד בקרב האומנים האלקטרונים ולייבל שעלול לגרום לך להאמין שיש לך יותר סיכוי לפגוש את לייגי גאגא ברמי לוי מאשר להחתים שם קטע. אבל הכל יכול לקרות 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=KrVC5dm5fFc

קארל קוקס

מוסיקאי, מפיק מוזיקלי ותקליטן טכנו והאוס ידוע. קוקס מוכר וידוע כאחד התקליטנים המובילים והמעניניים בעולם וכיום הוא בעל שתי חברות תקליטים מאד נחשבות בתחום: Intec Digital ו 23rd Century לייבלים נחשקים בתחום שלהם ובקרב יוצרים בתחום הטכנו האוס.

Axwell /\ Ingrosso

הצמד הרותח אקסוול&אינגרוסו ושתי הזרועות הראשיות מהתמנון העצום Swedish House Mafia. עוד הוכחה שלשוודים יש הכל.האמת ההרכב די טרי אבל כבר עשה רעש רציני בעולם.הצמד הספיק לשחרר כבר כמות נכבדת של סינגלים רובים תחת הלייבלים האישיים של השניים ולהופיע במקומות הכי חמים בגלקסיה. הצמד הוכתר על פי כמה מהמגזינים המצליחים ביותר כדבר הבא במוסיקה אלקטרונית.


Alesso

עוד הוכחה שהתעשייה הזאת מנוהלת על ידי שוודיה. מוכר בעיקר מהרמיקסים שלו לשירים העצומים של וואן ריפובליק ״If I Lose Myself” ו “Pressure” של נאדיה עלי. שיתופי הפעולה של אלאסו עם אומנים כמו מתיו קומה וקלווין האריס רק פתחו לו דלתות לקום ולהיות אחד האומנים הכי ממולצים לשמיעה בשנים האחרונות מעבר לכך הוא גם יוצר וגם מפיק שיש המון מה ללמוד ממנו בתחום. אני מאד מחכה לקטעים הבאים באלבום הקרוב!


חולמים ללמוד הפקה? הצטרפו למסלול EMP – המסלול המוביל להפקה ויצירת מוזיקה אלקטרונית. לפרטים לחצו כאן