איזה ציוד דיג’יי צריך? מה בתיק של עומר רן בוגר המכללה וחלק מצוות BPM

עומר רן

 

מנגן כדיג’יי כבר כחמש שנים. התחיל במסיבות בקיבוץ שדה בוקר בדרום, בעיקר במסיבות רגאיי ודאבסטפ. בהמשך ניגן במסיבות האוס וניו דיסקו ברחבי הארץ. ב2015 החל את לימודיו במסלול EMP במכללת BPM וכרגע שם את הפוקוס על ז’אנרים כמו דיסקו, האוס וטכנו במקומות שונים בעיר. ביניהם – בית המידות, אלפאבית, פסטיבל דוקאביב, יום התקליט, BPMARKET על גג מכללת BPM והתדר.

אז איזה ציוד דיג’יי יהיה אצלי בתיק?

 

קונטרולר עם כרטיס קול מובנה

אני משתמש בקונטרולר מסוג MC-3000 של חברת DENON. צעצעוע ישן, אבל חתיכת ברזל סולידית ויציבה, קומפקטי מאוד, משרת אותי נאמנה כבר 4 שנים.

לפטופ עם תוכנת טרקטור

תוכנת הדיג’יי אינה משנה דבר, השתמשו במה שנוח וזמין לכם. זכרו- זהו כלי בלבד. לא משנה אם זה טרקטור, סרטו, רקורד בוקס או וירטואל דיג’יי. כל התוכנות פועלות כמעט באותה דרך ובכולן אפשר להגיע לתוצאות נפלאות. כמובן שעל גבי הלפטופ יהיה גם מאגר המוזיקה שלי – מחולק לתיקיות בצורה מסודרת שאוכל להגיע לכל דבר שארצה. איך מחולק? זו כבר פילוסופיה שלמה ואינדיבידואלית תשאלו את אייל גולדמן מרצה בקורס די ג’יי במכללה.

אוזניות AKG K-240 STUDIO

לא אוזניות הדיג’יי האידיאליות, מיועדות יותר לעבודות הקלטה באולפן אבל מודה שכבר התרגלתי אליהן ובאיזשהו מקום התאהבתי בסאונד היבש שלהן ובספקטרום התדרים הרחב שמאפשר לי לקבל אינדיקציה טובה על עבודת ה-EQ שלי.
אסור לשכוח: מתאם PL (תביאו שלוש! הדבר הזה נעלם הרבה יותר מהר ממה שנראה לכם).

בנוסף:

גיבוי בדיסק- און- קי של כל המוזיקה (תמיד על המפתחות).
כבל RCA- שאוכל להתחבר למיקסר במידה וכבר יש במקום.
זוג כבלים מאוזנים (יציאה אפשרית נוספת מהקונטרולר).
כבלים לחשמל וUSB לקונטרולר והמחשב.

איזה ציוד דיג'יי צריך? מה בתיק עם עומר רן

10 טיפים לDJ מתחיל שלמדתי (ועדיין לומד) על בשרי:

  • תדעו מי הקהל שלכם עוד לפני האירוע- הדבר יעזור לכם בבחירת המוזיקה שתרצו לנגן.
  • הסתכלו על הקהל שלכם- תבחנו תגובות בזמן אמת. ממליץ למצוא את “הנאמן”- אותו אדם שלבכם איתו ברחבה- הוא יעודד אתכם וגם יעזור לכם להבין הרבה פעמים מה הטרק הבא.
  • אל תתנו לטעויות להוריד לכם את הבטחון- אלו בדיוק הדברים שיעשו אתכם יותר טובים בהמשך הערב ובפעם הבאה. תהפכו את הטעות ליתרון, בסגנונות מסוימים חוסר דיוק אפילו מוציא את הדיג’יי יותר “אותנטי” במידה מסוימת.
  • תגבילו את עצמכם- ממליץ יותר באימונים. תבחרו כמה אוספים או כמה טרקים שמרגישים לכם קשורים ותנסו להבין מה משותף להם ומהם הדרכים הטובות ביותר לשלב ביניהם. צרו “מינימיקסים”. הם ישמשו אתכם בסטים כמעין “פרקים” בסיפור שלכם.
  • נגנו קבצים איכותיים עם כמה שפחות פשרות. העולם הדיגיטלי מלא בקבצים באיכות נמוכה, לרוב מגיעים דרך האינטרנט בקריעות והמרות לא איכותיות שגורמות לסאונד להישמע “חולה” במערכות גדולות. נסו להשיג כמה שיותר קבצי WAV ו FLAC או MP3 320kbps.
  • הקשיבו ופתחו חיבה לכמה שיותר סגנונות מוזיקלים. חפשו מוזיקה ללא הפסקה. חידוש וריענון בלתי פוסק של תיקיות המוזיקה שלכם ישאירו אתכם פרש.
  • אל תמנעו מלנגן שירים שתרבותית או פופולרית נתפסים כ”מיושנים” או “לא מגניבים”. מוזיקה יוצרת רגש בהתאם למקום, לסיטואציה ולזמן שבו היא מתנגנת. קהל אוהב הפתעות.
  • הבינו את החשיבות של סט חימום לעומת סט מרכזי. התחשבו בדיג’יי שמנגן אחריכם. זה אומר שאולי לא כדאי לנגן את התותחים הכבדים ביותר בתחילת הערב, כי כנראה שגמרתם את הקהל מוקדם מדי.
  • נצלו את הטכנולוגיה כדי להתעלות על עצמכם. אל תפחדו מאלו שגוערים בכם כי השתמשתם בSYNC או כי אתם לא מנגנים בפטיפונים. מקסמו את היכולות שלכם בעזרת היתרונות הטכנולוגים.
  • סיימתם את הסט? כל הכבוד! כל הביקורת העצמית שלכם כרגע בנויה מ90% טעויות שרק אתם הרגשתם. תסיקו מסקנות, תפנימו, תעבדו על מה שצריך, ותתחילו לתכנן את הסט הבא.

 

רוצים גם ללמוד להיות דיג’יי? בדקו מה קורס הדי ג’יי שלנו יכול להציע.

חשוב לכם להופיע עם חומרים מקוריים? בדקו את הקורס המקיף לסאונד והפקה אלקטרונית