המסלול המקיף לסאונד ומוזיקה לסרטים ומשחקים

Game & Film Audio

המסלול המקיף לסאונד ומוזיקה לסרטים ומשחקים

 

המסלול המקיף לסאונד ומוזיקה לסרטים ומשחקי מחשב הינו מסלול ייחודי וחדשני במכללת BPM שפותח ע"י בעלי המקצוע המובילים בתחום המוסיקה, המשחקים והקולנוע.

אם השאיפה המוסיקאלית שלך חורגת ממצעדי הפופ וגלגל"צ, אם החזיונות המוסיקאליים שלך חוצים את גבולות המרחב והזמן ואם בא לך לעבוד בתעשייה הכי מרתקת ומתפתחת בעולם הסאונד, המסלול הזה בשבילך!

המסלול המקיף לסאונד ומוזיקה לסרטים ומשחקי מחשב מכיל את כל ההיבטים הקשורים לעולם המרתק של עיצוב הצליל וההלחנה למדיה ויזואלית, החל מיסודות הקולנוע והמשחקים, עיצוב הצליל המתקדם ויצירת האפקטים, הלחנה בז'אנרים שונים, פוסט פרודקשיין, תוכנות עריכה למשחקי מחשב, מיקסים לפורמטים השונים ועבודה עם אנשי תעשייה ביניהם: תכנתי ומפתחי משחקים, במאים ומפיקים.

המסלול כולל בניית תיק עבודות מקצועי ומגוון, שת"פ עם בתי ספר לקולנוע ובניית משחקים והכרות עם אנשי מפתח בתעשייה העולמית תוך מתן דגש על בניית קריירה בתחום.

המסלול היחידי מסוגו בארץ ומותאם לסטנדרטים הגבוהים הדרושים בתעשיית הקולנוע והמשחקים הבינלאומית.

המסלול המקיף לסאונד לגיימינג ומוסיקה לסרטים

למי המסלול מיועד?

המסלול הינו מתקדם ומיועד למוסיקאים בעלי ניסיון בהלחנה, שליטה בתכנת DAW וניסיון בהפקה מוסיקלית בסביבת המחשב, אשר מעוניינים להתמקצע ולהשתלב בתעשיית הקולנוע (FILM) ומשחקי וידאו (GAMING).

מטרת המסלול

הקניית הכלים המקצועיים, הן המוסיקליים והן הטכניים ליצירת מוסיקה לקולנוע, משחקי מחשב/קונסולה ואפליקציות. מסלול זה הינו בעל אופי כזה, המשלב בין ידע אקדמי לפרויקטים מעשיים ממש מתוך התעשייה עצמה.

אורך המסלול

שנה מלאה (שני סמסטרים + עבודה סמסטריאלית על פרויקט הגמר).

מרצים וקשרים בתעשייה

במהלך המסלול יתארחו בעלי מקצוע מובילים מהתעשייה המקומית והעולמית להרצאות במכללה וובינארים. ביניהם דורי אדר, שי רביב, ג'ו קרול, סטיב הורליק, מאט וולמן ומרצים נוספים. במסגרת המסלול, תתנסו באופן מעשי בפרויקטים אמיתיים בשיתוף המכללות המובילות בתחום הקולנוע ויצירת משחקי מחשב.

מרצי המסלול:

יחזקאל רז – רכז מסלול EMP

חגי דוידוף – מרצה לקורס CUBASE ותזמור ממוחשב

רועי קופרוסר – מרצה בקורס מוסיקה לסרטים ופוסט-פרודקשן

ארנולד נסיס – מרצה בקורס יסודות הגיימינג ותעשיית המשחקים

החומר הנלמד

  • הלחנת מוסיקה לקולנוע ומשחקי וידאו: תפקידי המוסיקה במדיה ויזואלית, בניית קונספט, Main Title, Spotting, שפה הרמונית בקולנוע, כתיבה מסביב לדיאלוג ועוד…
  • עריכת אפקטים ועבודה עם ספריות וסאמפלרים
  • עיצוב סאונד, עריכת דיאלוג, יצירת אפקטים ו-Foley,ADR , Surround ,Dubbing 5.1
  • עיצוב צליל מתקדם: סינתזת Granular, אמביאנס, אטמוספירה, רטרו, מורפינג וליירינג
  • טכנולוגיות מתקדמות VR/AR (מציאות מדומה ורבודה),  Mobile,BINAURAL AUDIO
  • מוסיקה אינטראקטיבית: עבודה בלופים, הלחנה בענפים, נושא ווריאציות, הלחנה בשכבות
  • הלחנה לפי ז'אנרים: מוסיקה אפית, תזמורתית, עולם, אימה, קלילה

תוכנות שילמדו לסביבת יצירה והפקה בעולם הגיימינג: 

FMOD, Wwise, Unity, Fabric, ELIAS

מבנה המסלול

סמסטר א' –  10 שעות שבועיות ( פעמיים בשבוע )

סמסטר א'
פוסט פרודקשין (פוסט פרודקשיין והלחנת מוסיקה מקורית לסרט סטודנטים קצר וסרט אנימציה
שיתוף פעולה עם "מנשר")
3 מוסיקה לסרטים 3
עיצוב צליל מתקדם 2 משחקים – יסודות 2

 

סמסטר ב'- 7 שעות שבועיות ( פעמיים בשבוע )

סמסטר ב'
הלחנת מוסיקה אינטראקטיבית (יצירת מוסיקה וסאונד למשחק מחשב מקורי
שיתוף פעולה עם "שנקר")
2 משחקים- תוכנות וטכנולוגיה 3
תעשיה/פיתוח קריירה 2

**את הפרויקטים ינחו מנטורים בכירים מתעשיית הקולנוע והמשחקים

סה"כ שעות לימוד פרונטאליות במסלול: 272  (לא כולל שעות מרובות של תרגול ועבודה על פרויקטים שונים.)

הציוד הנדרש

אולפן ביתי הכולל: מחשב, מוניטורים, כרטיס קול מקצועי, מקלדת שליטה, תוכנת DAW

*רצוי קונסולת משחק בהישיג יד

יתרונות המסלול

  • שילוב בין ידע תאורטי מעמיק ושעות רבות של תרגול מעשי במתקן לימודים מתקדם
  • המסלול היחידי בארץ ללימודי מוסיקה וסאונד למשחקי מחשב
  • שת"פ מעשי עם בתי ספר מובילים בתעשיית הסרטים והמשחקים
  • קידום הסטודנטים והבוגרים של המכללה ע"י סיוע ביח"צ לפרויקטים אישיים
  • הטבות ברכישה של כלי נגינה, אפקטים וציוד לאולפן
  • מסלול מעשי הכולל בתוכו שיתופי פעולה על פרויקטים מתוך התעשייה והרצאות אורח של בכירי אנשי המקצוע בארץ ובעולם ביניהם:

שיתוף פעולה עם המחלקה לימודי החוץ של מכללת שנקר – התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב וסלולר. במהלך הסמסטר השני ללימודים יחברו סטודנטים משתי המכללות ויעבדו על המוסיקה ועיצוב הסאונד למשחקים מקוריים. בנוסף, יתקיים פאנל מבכירי חברות המשחקים בארץ.

תעודה והסמכה

תנאי הקבלה

    • ראיון אישי עם יועץ לימודים
    • הוכחת ידע מקדים בסביבת DAW, ניסיון בהלחנה, סינתזה חיסורית ו-FM, עבודה עם אפקטים ומיקס, ידע בסיסי בהקלטות.
    • ניסיון ואהבה לתחום הקולנוע ומשחקי הוידאו
    • יתרון משמעותי לקבלה לבוגרי מסלולי ההפקה בביפיאם (EMP / BSP)

תכנית הלימודים המלאה

פירוט הקורס שעות שבועיות
מוסיקה לסרטים:

קורס זה מכיל בתוכו את כל הנושאים הקשורים בהלחנת מוסיקה לקולנוע: החל מהצדדים הטכניים של עבודה עם פורמטים שונים ועד לצדדים המוסיקאליים המתייחסים להרמוניה, מלודיה, קצב, תזמור וכיצד להשתמש בהם כדי לשרת את הסרט. בין נושאי הקורס ילמדו: ההיסטוריה של המוסיקה לסרטים, הלחנה בזיאנרים שונים, ניתוח פסקולים גדולים בהיסטוריה של הקולנוע, הלחנה של Main Title, הלחנה סביב דיאלוג ונושאים רבים נוספים. בסיום הקורס כל סטודנט מרכיב תיק עבודות מגוון בשלל ז'אנרים קולנועיים שונים.

3
:Post production

קורס זה יעסוק בעריכת סאונד, עקרונות וידאו ותמונה, עריכת דיאלוגים, ניקיונות ומיקס סופי כולל הכנה לשידור. במהלך הקורס הסטודנטים יבצעו פרוייקטים מגוונים ויתמודדו בעמידה בלוחות זמנים קצרים מאוד, הזהים למתרחש בעולם האמתי.

3
עיצוב צליל מתקדם:

קורס זה יעסוק באופן כללי בנושאים שונים ומגוונים הקשורים בעיצוב צליל מתקדם ובפרט בקשר לקולנוע ומשחקי מחשב. הכנת פיצוצים ואימפקטס, נשקים ומכונות, סינתזה גרנולארית, יצירת Layering, Morphing, Retro, אמביאנס וכו'.

2
משחקים – יסודות:

בקורס זה נכיר את כל תחום האודיו במשחקים, ונרכוש את הכלים ההכרחיים לעבודה עם אודיו בתחום המרתק של המשחקים, החל מהיסטוריה והיכרות עם עולם הגיימינג, דרך מרכיבי האודיו הייחודיים לתחום, היכרות עם טכנולוגיות חדשות, מנועי פיתוח משחקים ו-VR, הבנת סדר ומרכיבי העבודה בתעשייה מחברות עצמאיות ומשחקי אינדי, אל שוק המובייל שנמצא בצמיחה ענקית, ועד תאגידי ענק ותארי AAA בהיקפי ענק. במהלך הקורס נבנה תיק עבודות ונתמודד עם כל המכשולים והדרישות בתחום דרך דוגמאות מהשטח. נבנה כלים לצמיחה אישית ומקצועית ואף נמצא דרכים למציאת עבודה בשוק הגיימינג. 

2
הלחנת מוסיקה אינטראקטיבית:

בקורס זה נצלול עמוק לתוך עולם המוזיקה במשחקים ונלמד את כל הטכניקות הקיימות להלחנה אינטראקטיבית למשחקים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים בענף, נבין כיצד הלחנה למשחקים שונה מהלחנה לכל מדיה אחרת, ובמה התחומים דומים. נכיר את הז'אנרים השונים הנדרשים ממלחינים בתחום ונבנה תיק עבודות שיהווה כרטיס ביקור להשתלבות בתעשייה.

2
משחקים: תוכנות וטכנולוגיה:

קורס זה יעסוק בהטמעת האודיו במשחק, מגוון הכלים, הטכניקות הנפוצות והתוכנות (Middlewares) שצריך להכיר ליצירת חווית סאונד אינטראקטיבית מושלמת במשחק.

בין התוכנות שילמדו Unity, Fabric, FMOD, ELIAS Studio, Wwise.

3
תעשייה/פיתוח קריירה:

קורס זה יכין אתכם לעולם "האמיתי" ויקנה לכם את כל הכלים לפיתוח קריירה.

במהלך הקורס נעסוק בנושאים שונים הקשורים להתנהלות מקצועית בפן העסקי, משפטי, שיווקי וכל מה שקשור לפיתוח האישי שלכם בתעשיית המוסיקה.

בין תכני הקורס: זכויות יוצרים, פתיחת עסק ומיסים, בניית תכנית שיווק ו-SEO, תמחור פרויקטים, פאבלישינג ועבודה עם צוותים בארץ ובעולם.  

2

 

כגוף מוביל בתעשיית המוסיקה בארץ, BPM חרטה על דגלה ליישר קו עם התקדמות ושינויים בתעשייה. במטרה ליישר קו עם שינויים אלו, BPM שומרת לעצמה את הזכות לשנות ולשפר את מבנה המסלול, התכנים ושעות הלימוד.

מוזיקה לסרטים ומשחקי מחשב - רועי קופרווסר מדגים יצירת מוזיקה לקולנוע

כרמין ביטרמן ממליצה על המסלול למוסיקה לסרטים וסאונד למשחקי מחשב

לימודי מוסיקה לקולנוע וסאונד לגיימינג - קורס פסקול במכללת BPM

מוזיקה לסרטים ומשחקי מחשב - חגי דווידוף מדגים יצירת מוזיקה לגיימינג ב-FMOD

מדריכים:

חגי דוידוף
מרצה ל-Cubase ותזמור ממוחשב
יחזקאל רז
מרצה ל-Ableton Live וסינתזה
יריב עציון
יריב עציון
מנהל מחקר ופיתוח
רועי קופרווסר
מרצה למוסיקה לסרטים ופוסט-פרודקשן
ארנולד נסיס
מרצה בקורס מוסיקה למשחקים