סקירת Ableton Live 9.5 עם יחזקאל רז, מרצה בקורס אבלטון במכללת BPM

מאת: יחזקאל רז

חדשות טובות למשתמשי אבלטון – החברה הציגה לעולם זה עתה שלושה חידושים משמעותיים. אבלטון הציגה לעולם זה עתה את שלושת החידושים המשמעותיים ביותר שלה מאז גירסה 9, וממקמת את עצמה גבוה גבוה בעולם היצירה והנגינה באמצעות המחשב האישי. שלושה מאפיינים עיקריים נמצאים בראש הרשימה של החברה: Create, Finish, Perform ונראה שכל אחד מהם מקבל קפיצה רצינית קדימה.

 

שלושת החידושים המשמעותים הם:

  • Push 2 – גירסה חדשה לכלי הנגינה הייחודי של אבלטון.
  • Live 9.5 – עדכון חינמי מלא בפיצ׳רים חדשים, שדרוגים ותוספות.
  • Link – דרך חדשה לנגן בסנכרון בין מחשבים ואפליקציות iOS – יגיע בקרוב.

 

אבלטון לייב, קונטרולר ה-Push החדש!

הכלי הייחודי של אבלטון נותן לכם את כל מה שאתם צריכים כדי ליצור מוזיקה באמצעות Live. רבים בוודאי מכירים כבר את הגירסה הראשונה של Push – כל נגינה ייעודי ללייב, שעובד בתאימות מושלמת עם התוכנה ונותן לכם ליצור ולנגן מוזיקה באמצעות הידיים ולא רק עם העכבר מול המסך. השדרוג המשמעותי ביותר שאנחנו רואים בגירסה החדשה שלו הוא היכולת לעבוד עם אודיו ישירות מהמכשיר (בזכות הSimpler החדש, עליו נרחיב בהמשך), לעומת הגירסה הראשונה שלו שהתמקדה בעיקר במידי. המסך הצבעוני החדש נותן לכם הצצה מושלמת לדגימות שאתם מייבאים לערוץ ומאפשר לכם לסמפל, לחתוך, לערוך ולנגן על חלקים מהדגימה בקלות מדהימה.

עם ה-Push החדש תוכלו לנגן מלודיות ואקורדים, ליצור ביטים, לסמפל ולערוך אודיו, להקליט ולשגר קליפים במסך הסשן, לשלוט על אפקטים ופרמטרים ועוד ועוד. עוד על התכונות המדהימות של ה Push החדש תמצאו באתר של אבלטון.

 

Live 9.5, הגרסה החדשה של אבלטון

ableton live 9.5

העדכון החינמי מביא איתו שידרוגים ופיצ׳רים מדהימים שיהפכו את החוויה היצירתית שלכם למרגשת ומדוייקת יותר, עם הSimpler המשודרג, פילטרים חדשים ותצוגה משוכללת הרבה יותר. ה-Simpler, הכלי הכל-כך-פשוט של לייב, ואחד הכלים היצירתיים ביותר שיש בעולם היצירה האלקטרונית, מגיע עם כל הגירסאות של לייב ונותן לכם דרך מהירה לנגן ולסנתז צלילים חדשים מסימפולים קיימים. הגירסה החדשה שלו כוללת:

  • עיצוב חדש לעבודה מהירה ואינטואיטיבית יותר
  • Warp מובנה! לשמירה על מהירות הדגימות והלופים
  • Slicing לחיתוך ונגינה מהירה של חלקים מהדגימה.
  • פילטרים Analog-modeled חדשים

 

עדכונים ויזואליים באבלטון 9.5

ableton live 9.5

נראה שלייב מעולם לא נראתה טוב יותר – גלי הקול מציגים כעת ברזולוציה מרשימה, הם נראים עגולים יותר, הזום חלק יותר והתנועה בתוכם מהירה וחלקה. הערוצים גם מקבלים שידרוג והם נצבעים אוטומטית בצבע וכמו-כן כל קליפ חדש בערוץ יקבל את הצבע של הערוץ – לשמירה על סדר והתמצאות טובה יותר בעבודה.
ה Meters החדשים מציגים בשני צבעים: עצמת Peak ובנוסף, עצמה ממוצעת RMS – ללא ספק כלי שימושי מאד בזמן מיקס ומאסטרינג. הפילטרים החדשים בתכנון של Cytomic כלולים בכל הכלים של לייב והם מדמים את הפילטרים האנלוגיים של כמה מהסינתסייזרים המפורסמים ביותר בעולם, ביניהם ה MS20 של Korg וה-Prodigy של Moog.

Ableton live 9.5 מגיעה עם עוד דגימות חדשות, שלושה סינתסייזרים חדשים ב Max for Live ואפילו Arpeggiator חדש (לבעלי לייב סוויט). הכל כחלק מהשדרוג החינמי!

 

 

Link באבלטון, לנגן יחד

אבלטון מציגים לעולם את LINK – דרך חדשה, קלה הרבה יותר ובתקווה שתהפוך לסטנדרט בתעשייה, לנגן עם עוד נגנים. כל מה שצריך זה להתחבר לאותה הרשת Wifi ולייב כבר תעשה את השאר! תוכלו לנגן בסנכרון מושלם, מבלי לדאוג מי מכם הוא המאסטר (השולט) ומי הנשלט – אם עצרתם, או אם הצטרפתם באמצע, כולם שווים וממשיכים כרגיל. לכל אחד מכם תהיה את האפשרות לשנות את הטמפו ולהיות חלק מנגינה בתזמון מושלם. Link יהיה חלק אינטגרלי בלייב 9.5 והלאה ובקרוב כבר באפליקציות אייפון ואייפד נבחרות.

 

רוצים לשלוט בתוכנה וללמוד מהמרצים הטובים ביותר? הרשמו עכשיו לקורס אבלטון