מכללת BPM גאה להציג: אוסף הבוגרים החמישי של BPM

אנחנו גאים להציג את אוסף הבוגרים החמישי של מכללת BPM בהשתתפות בוגרי המכללה המוכשרים והפעילים בתעשיית המוסיקה. בואו להכיר את הבוגרים שמשתתפים בצד א’ של האוסף – שמתמקד באינדי, רוק, זמרים יוצרים, אלקטרו אינדי ועוד.
לחלק ב’ של האוסף – שמתמקד במוזיקה אלקטרונית-טראנס, האוס, טכנו, דאב-סטפ, דאנס ועוד לחצו כאן.

1. Niv Ast- Every Piece Of You
ניב אסט, בוגר מסלול אולפן ביתי, הוציא 3 אלבומים בהפקה עצמית ובספטמבר 2014 שחרר את אלבומו הרביעי “תבוסות” ויחד עם עדיאל גולדמן הופיעו על במות רבות- גדולות וקטנות, ברחבי הארץ וגם בחו”ל. בין ההופעות במהלך הקריירה שלו, הוא אף חימם את להקת ה”ביץ’ פוסילס” בבארבי ת”א. אסט משלב את איכויות הכתיבה שלו כזמר יוצר יחד עם אינדי-רוק שבלט בעיקר באלבומים המוקדמים ואלקטרוניקה שקטה וגם רועשת שמופיעה בעיקר באלבום החדש. אסט שחרר את אלבומו עם קליפ מושקע לשיר I Don’t Care ובמופע השקה גדול בפסאז’. האזינו לשיר “Every Piece Of you” מאלבומו החדש של אסט, שמשתתף באוסף הבוגרים של BPM:

 

2. JOOVE- Another Candle On The Cake
יובל שנהר ואביעד סינמנס, בוגרי מסלול BSP360, הם הצמד האלקטרוני JOOVE. ביוני 2014 שחררו את האלבום “Unlock & Good Luck” שמשלב את יכולות הכתיבה, הנגינה וההפקה של שנהר יחד עם ההפקה האלקטרונית של סינמנס ומציג סאונד ייחודי המשלב סימפולים, גיטרות חשמליות ואפילו קטעי ראפ של בוגר נוסף של מכללת BPM- אלכס בניש (Anakka). ג’וב השתתפו בפרויקט הקאברים לאומן SON LUX, בזמן ביקורו בארץ וביצעו את השיר “Easy” שאף זכה בפרס מטעם סאן לקס בעצמו. השיר “Another Candle On The Cake”, אשר משתתף באוסף הבוגרים, יצא כסינגל לפני שחרור האלבום ואף צולם לו קליפ שערוך מקטעי וידאו של שנהר במהלך 9 ימי הולדת שונים מגיל 3 משנת 1989 עד 2000. כמו כן השתתף ההרכב בפרויקט See You in Heaven, מחווה לאליוט סמית’ של המגזין Andy Was Wrong בשיתוף מכללת BPM. בימים אלו עובד הצמד, יחד וגם בנפרד, על חומרים חדשים שימשיכו למתוח את הגבולות המוזיקליים שלהם. צפו בקליפ:

 

3. Tzvika Force – 2014
צביקה פורס, הוא הפרויקט של צביקה לורבר, בוגר קורס LOGIC, אשר משלב במוזיקה שלו מגוון סגנונות ואלמנטים- החל מפופ, אינדי רוק, קברט תיאטרלי ועוד. איפי הבכורה שלו “Petit Nature” זכה להצלחה גדולה, הן בהופעות של צביקה פורס במספר רב של במות ואירועים (אינדינגב, פסטיבל הפסנתר ועוד) והן בפרסים שונים כגון זכייה במקום שלישי בדירוג אלבומי השנה של NRG מעריב בשנת 2013. כמו כן השתתף לורבר בפרויקט See You in Heaven, מחווה לאליוט סמית’ של המגזין Andy Was Wrong בשיתוף מכללת BPM. את השיר “2014” אשר משתתף באוסף הבוגרים, כתב עבור פרויקט גמר’שיר-שור’ של אלעד אלחרר (הבלוג “קולומבוס”) במגמת תקשורת חזותית של מכון אבני. מהות הפרויקט לדבריו הייתה “איך להעביר מוזיקה ללא מוזיקה”. לאחרונה שחרר לורבר את השיר “Let It Rain“, שאף צולם לו קליפ בהפקת המכללה (לינק). במסגרת העבודה על השיר, צביקה הגשים חלום אישי ועבד עם המפיק רן שם טוב, איש להקת איזבו המוערכת. כיום מופיע לורבר יחד עם ההרכב שלו, לאורך כל הארץ וממשיך לכבוש את הקהל עם קולו העמוק והופעתו המהפנטת. האזינו לשיר “2014”:

 

4. Michael Kobrin- Animal
מייקל קוברין, הוא זמר – יוצר, בוגר מסלול אולפן ביתי, המשלב תיפוף על הגיטרה ונגינת פינגרסטייל כחלק מרכזי בשירי הפולק/רוק שיוצר. כיום מופיע קוברין, בליווי הרכב חשמלי בועט, מלודיות מרגשות, ומנעד קולי רחב, במקומות שונים ברחבי הארץ עם אלבומו החדש “Searching” שהופק על ידי יוסי סאסי (ממקימי להקת “אורפנד לנד”), אותו הכיר במסגרת לימודיו במכללה. המופע של קוברין הוא הפקה להקתית מלאה ומרגשת של שירי מהאלבום, עם קטעים אקוסטיים מיוחדים. הסינגל ANIMAL, אשר משתתף באוסף הבוגרים, הוא רצועה מתוך אלבום הבכורה שיצא בספטמבר 2014, שיצא גם כקליפ מושקע וזכה לביקורות מעולות ממגזינים ואתרים שונים באירופה. צפו בקליפ:

5. BUSH BABIES- WE
בוש בייביז היא להקת האינדי-רוק של ארז נווה (תופים וקלידים), בוגר קורס קיובייס ושל דוד קידר (שירה וגיטרה אקוסטית), שלמה אטיאס (גיטרה חשמלית) וניר בראב (גיטרה בס). השיר WE, אשר משתתף באוסף הבוגרים, שוחרר לרשת בקיץ 2013 ומיועד להיות אחד מ-13 שירים מקוריים באלבום הבכורה של ההרכב שנמצא בשלבי סיום. ההקלטות צפויות לראות אור במהלך שנת 2015. חברי ההרכב עובדים במסגרת עצמאית כותבים, מלחינים, מעבדים, מפיקים ומקליטים באולפן של בסיסט ההרכב, ניר בראב. לאחר שחרור הסינגל “Propaganda”, ההרכב אף הספיק לקבל קרדיט במאקו שסומן בין “עשרת האמנים האלטרנטיביים שצריכים לפרוץ השנה”, כפי שנכתב עליהם בכתבה: “הם מוכיחים שמוזיקה חדשה ומעניינת אפשר למצוא גם מחוץ לגבולותיה של תל-אביב, כפי שהרבה להקות בבאר-שבע וירושלים מוכיחות כל שבוע מחדש”. האזינו לשיר WE שיצא באוסף הבוגרים:

6. Aviv Etgar- First Winter
אביב אתגר, בוגרת מסלול אולפן ביתי, החלה לנגן בפסנתר בגיל 4, בגיטרה מגיל 16 ומאז היא היא סינגר-סונגרייטרית שלא מפסיקה ליצור. השיר חורף ראשון, שמשתתף באוסף הבוגרים של מכללת BPM, נבנה בהדרגה והופק מספר פעמים לאורך 7 שנים עד להפקתו הסופית של עמית מגן, מרצה במכללה במסלול אולפן ביתי. השיר מכיל גוונים מוזיקליים בסגנון טריפ הופ אלקטרוני והוא בעל השפעות של להקות כמו AIR ו– ZERO 7. השיר מספר על החורף הלונדוני מנקודת מבט של ילדה בת 4. הזיכרון של הגשם שאינו פוסק ולא מאפשר להיות בחוץ. האזינו לו כאן:

7. San Pedro- Petience
דניאל מליחי ויותם פור, שניהם בוגרי מסלול BSP360 ואולפן ביתי, חברים בלהקת סן פדרו, אשר בה חברים גם אלי כהן ותום גרציאני. הלהקה לקחת חלק בתוכנית המוזיקה העולמית “Balcony TV”, אשר מתקיימת בשיתוף BPM והוזמנה להופיע בשואוקייס מול הארווי לידס מבכירי חברת התקליטים “סוני” העולמית. ב- 2011 שחררה את אלבומה הראשון, AMBITIONS, לאחר 3 שנים של הופעות אינטנסיביות בכל הארץ, אשר על הפקתו אחראי ברוך בן יצחק, מרצה במסלול BSP360 במכללה. שיר הנושא של האלבום קיבל התייחסות רבה מאמצעי התקשורת,היה לשיר השבוע ב88FM ואף נכנס לפלייליסט של גלגל”צ. סן פדרו השיקה את אלבומה במופע חגיגי ומתוקשר ב“תיאטרון תמונע” שם אירחה את אבי בללי מ”נקמת הטרקטור”. כ- 3 שנים לאחר שחרור אלבום הבכורה, חוזרת הלהקה עם אלבום אולפן שני וסינגל ראשון מתוכו בשם – “Patience” , אשר משתתף באוסף הבוגרים.
בסינגל כמו באלבום, אפשר לשמוע את התבגרות הלהקה והחיפוש המתמיד אחר סאונד וסגנונות חדשים -עם השפעות מזרח תיכוניות ועד מוזיקת עולם, גולת הכותרת של האלבום היא שיתוף הפעולה בין הלהקה לבין סימפולים בני כמעט 100 שנה של “סאלח ודאוד אל כוואיתי” אשר הוקלטו בעיראק בשנות ה-30′ והוכנסו לאלבום. האזינו:

8. Snir Yamin- Starting Over Again
בוגר מסלול אולפן ביתי, שניר ימין, שמחלק את זמנו בין תל אביב לבין ניו יורק, החל ליצור מוזיקה כבר מגיל צעיר. לאחר שהופיע בשנת 2009 בשואו-קייס במועדון הבארבי וסינגל הבכורה שלו השתתף בפרסומת לחברת הסלולר-סלקום, החל להופיע עם שיריו האקוסטיים ברחבי הארץ. שיריו הושמעו בתחנות הרדיו השונות וזכו לביקורות רבות ומשבחות במספר מגזיני מוזיקה. ימין אף הופיע ב“רוק עצמאות” ובאירועים גדולים נוספים עם קהל עצום, לצד הדג נחש, אפרת גוש, דודו טסה ועוד. ב-2011 חתם ימין עם חברת הקלטות בלונדון כאשר מאוחר יותר באותה השנה שוחרר את EP הבכורה שלו בנענע דיסק. ב-2013 נסע ימין לניו יורק על מנת למקסס את ה-EP החדש שלו Urban Stories שיצא תחת הלייבל האמריקאי היוקרתי The Cutting Room ובהפצת “נענע דיסק”. הקליפ לסינגל “STAY” מהאלבום, כבר זכה למעל 60,000 צפיות, והביקורות מהללות. השיר Starting Over Again, יצא לראשונה כסינגל הנועד לקדם את השתתפותו של ימין בפסטיבל CMJ MUSIC MARATHON 2014 שהתקיים בניו יורק. השיר חתום תחת הלייבל הניו יורקי The Cutting Room ויוצא כעת באוסף הבוגרים של מכללת BPM. האזינו:

9. דוד מעין- עיר החטאים
דוד מעין, בוגר מסלול אולפן ביתי וקורס מיקס ומאסטרינג, שחרר לאחרונה את אלבום הבכורה שלו “עיר החטאים”. האלבום מציג 17 קטעים עמוסים בלירקה מושחזת וביטים מקוריים שנרקחו במקום. ההיפ הופ של מעין עמוס ברפרנסים ומטאפרות שמחברות את המאזין למקום שממנו מעיין מגיע ולשירים שהאזין במשך חייו. הנושאים שמעיין עוסק בהם שיכיים לחיי היום יום, דבר ש מעורר הזדהות אצל המאזינים. במהלך האלבום תוכלו לשמוע גם אמנים נוספים כגון בני אסתרקין שיורה מילים, דיג’יי מושיק שמשלב סימפולים וסקרצ’ים ועוד. “עיר החטאים” זכה להשמעות בכורה במגזינים שונים ולביקורות משבחות ודוד מעיין מסתמן כאחד הראפרים המרעננים שיש לנו בסביבה כיום. הקטע “עיר החטאים” שהוא שיר הנושא של האלבום משתתף באוסף הבוגרים של BPM. צפו בקליפ המושקע:

10. Mashigane Public- Overweight
להקת Mashigane Public הם גדי לי (סולן וגיטרה שנייה), רועי אבני (גיטריסט), נמרוד תורתי (בסיסט), אור אגר (מתופף), ודרור בן נתן (קלידן). רועי אבני ונמרוד תורתי, בוגרי מסלול BSP360 ליצירת והפקת מוסיקה, הקימו בזמן השירות הצבאי שלהם את ההרכב Mashigane Public יחד עם שאר החברים. שנה וחצי של עבודת שטח, לימודי מוסיקה מקצועיים במכללה וחברות טובה הובילו אותם לסיבוב ההופעות האחרון ולאלפי מעריצים בפייסבוק. משיגנע פאבליק” מנגנת רוקנ’רול לכל סוגיו – החל מרוק קלאסי, דרך הבלוז ועד ג’אז.בימים אלה, נמצאת הלהקה בעיצומו של סיבוב הופעות שני בארץ ולאחרונה הם שחררו סינגל יחד עם קליפ שמורכב מצילומים שנלקחו במהלך סיבוב ההופעות הראשון, ותיעודים שונים מתוכו. השיר Overweight משתתף באוסף הבוגרים של מכללת BPM, צפו בקליפ:

להאזנה והורדה אלבום הבוגרים המלא בלינקטון, לחצו כאן
להשמעת הבכורה של האלבום במאקו, לחצו כאן.

בואו ללמוד במכללה של תעשיית המוסיקה. לחצו כאן.