מאחורי הקלעים של הקלטות פרויקט המחווה ללאונרד כהן של וואלה!

לרגל יום הולדתו ה-80 של אחד מהאמנים הגדולים בעולם, לאונרד כהן, הגיע צוות “וואלה!” תרבות למכללת BPM וצילם את נועם רותם, אלון עדר וסאן טיילור לפרויקט מחווה מיוחד. כמובן שאין פרויקט שמופק במכללה מבלי שסטודנטים ובוגרים שלנו מעורבים בהפקתו, וגם הפעם על הסאונד המושלם היו אחראים בוגרי מסלול BSP, דניאל שמר ופלורינה מנדל.

על דניאל שמר המוכשר סיפרנו לכם כאן בעבר. כיום דניאל עובד על מספר פרויקטים ביניהם מוזיקה למשחקי מחשב, הקלטות סאונד ומיקסים לאמנים רבים.

פלורינה מנדל, גם היא בוגרת BSP, עובדת כעוזרת הטכנאי הראשי באחד מאולפני ההקלטות המובילים בארץ – “קיצ’ה”, ועובדת דרך קבע עם אמנים מהשורה הראשונה. תוכלו לקרוא ולהתרשם מעבודותיה בעמוד ה”בוגרים בתעשייה” שלה, כאן.

עכשיו כשהפרויקט כבר באוויר ואפשר ליהנות מהביצועים, החלפנו כמה מילים עם דניאל על חוויית ההקלטות.

על מה היית אחראי בהפקה?

הייתי טכנאי הקלטה בהקלטות של נעם רותם וסאן טיילור. הייתי אחראי על בחירת המיקרופונים והצבתם, בדיקת הסאונד וההקלטה עצמה בנוסף עשיתי גם את המיקס להקלטה של סאן טיילור

היו לאמנים או להפקה דרישות מיוחדות? איך זה השפיע על ההיערכות שלך ועל התוצאה?
שני האמנים העדיפו לנגן בלי לשמוע את עצמם באוזניות, מה שעשה לי עבודה טכנית יותר קלה, אבל שם עליי יותר אחראיות בתור הבנאדם היחיד ששומע את ההקלטה בזמן הביצוע. ההנאה הכי גדולה היא ההרגשה שכל התהליך התבצע על ידי מתחילתו ועד סופו בלי התערבות חיצונית ולשמוע שהאמנים מרוצים מהתוצאה
לביצוע של נעם רותם לחצו כאן

לביצוע של סאן טיילור לחצו כאן

לביצוע של אלון עדר לחצו כאן

רוצים גם לדעת איך להקליט את האמנים האהובים עליכם? בואו ללמוד הפקה במסלול BSP להפקה אלקטרונית! כל הפרטים כאן