רגע לפני פריצה – תכירו את ארז גורן

בין הדרישות התובעניות בשיעורי מסלול ה-BSP ליצירת והפקת מוזיקה, ארז גורן קופץ על כל הזדמנות לפרויקט שיקדם אותו ויקנה לו ניסיון. בינתיים, תוך כדי היותו סטודנט הוא כבר התחיל לעבוד כמתרגל ב-BPM. תכירו אותו – רגע לפני הפריצה.
ארז מסיים כאמור בקרוב את לימודיו במסלול ה- BSP, המסלול המקיף ליצירה והפקה מוזיקלית, ובשנה האחרונה לצד השתתפות בפרויקט המנטורים עם יוסי פיין וברוך בן יצחק, הוא לקח חלק בכמה וכמה שיתופי פעולה של המכללה עם פרויקטים בתעשיית המוזיקה. הוא היה מעורב בפרויקט “אינדי סיטי” כעוזר הקלטה, בשיתופי הפעולה עם מגמת המחול בסמינר הקיבוצים ועם מעצבי משחקי המחשב בשנקר, ולאחרונה גם היה מעורב בהפקת אלבום המחווה לאליוט סמית’ של המגזין Andy Was Wrong בשיתוף המכללה, שיראה אור בקרוב.

ארז, איך אתה מספיק לעשות כל כך הרבה?
“אני מת על העשייה הזאת. אני אוהב שיש דדליין שגורם לי להרים גבה ולשאול שוב “למתי!?” מרוב שהוא קרוב והמלאכה מרובה. אין דרך טובה יותר להתחיל ולסיים פרויקט כשמשהו מצית לך אש מתחת לתחת. אני יכול להראות לך תיקיה עם בערך 500-550 פרויקטים – התחלות, רעיונות, ובעיקר שטויות – שלא סיימתי ולא אסיים כי שום דבר לא תלוי בהם. זה גם נהיה סוג של אתגר – האם אתה מצליח ליצור משהו ש’עובד’ בזמן הנתון. אני מוצא את עצמי מצחצח הפקות ב3 בבוקר על משהו שאני צריך בשעה 10 לעמוד מאחוריו”.

מה אתה מרגיש שהמעורבות בשיתופי הפעולה של המכללה עם גורמים חיצוניים תורמת לך, לצד הלימודים?
“בעבודות מטעם המכללה או מול לקוחות אני אוהב את מה שיוצא ממני, ולומד איך להשתפר כל הזמן. צריך לעשות הרבה טעויות וליפול להרבה קלישאות בשביל להבין מה עובד ומה לא. בכל אופן יש לי עוד הרבה לטעות. גם אם מדובר במשהו שהיה לי בו חלק קטן אני תמיד שמח לשמוע על לקוח מרוצה. התחלתי לעבוד עם סטודנט אנימטור מספיר שבשדרות על מוזיקה לסרט גמר שלו, שמסיבות כאלה ואחרות נגמר בטרם עת, ובכל זאת הספקתי לקבל ממנו מכתב תודה והצעה לסכום סמלי על העבודה שכן נעשתה. רציתי שהפרוייקט יחזור לעבוד, אפילו בחינם מבחינתי, כי היה לי כיף לספק את הצורך הזה במוזיקה ולקלוע לעולם שהסרט הציג”.

מה הוביל אותך ללימודי מוסיקה ב-BPM?
“הגעתי למכללה במטרה לקפוץ לעולם הזה של מוזיקה בתור תעשייה מקומית/בינלאומית”


על מה אתה עובד היום?
“בפרוייקט עבור קורס סאונד וטכנאות, לקחתי על עצמי הפקה, שבה עבדתי מול תום בלקינד, חבר טוב. בשיר הזה, ששורותיו האחרונות נכתבו ביום של הקלטות שירה, בעוד אני ניגנתי שם על גיטרה, בס, פרקשן, ותכנותי פסנתר חשמלי, הקלטנו במכללה מתופף אדיר, וגם שלישיית כלי נשיפה ממתכת. היום אני מכוון לתחום של מוזיקה במדיה ויזואלית. פרוייקט שסיימתי לאחרונה היה סרטון תדמית של סטארט-אפ ניו-יורקי בשם Allseated, שפיתח אפליקציה נהדרת לתכנון שיתופי של אירועים מול כמה גורמים בפלטפורמה אחת. המפיק של אותו וידאו יצר קשר עם חבר שהמליץ עליי, וכמובן שקפצתי על ההזדמנות”.

לאחרונה השתלבת גם כמתרגל, איך זה להיות קצת בצד השני ולהדריך סטודנטים?
“זה כיף גדול שאני שמח להיות חלק ממנו. אין למידה יותר חזקה מהלימוד עצמו. אני מוצא את עצמי מסביר איזהשהו עקרון/תופעה/פונקציה לתלמיד, ובאיזהשהו שלב אני נדלק מחדש כאילו אני בעצמי למדתי את זה עכשיו וההתלהבות של לרוץ הביתה וליישם שווה הכל.
חוץ מזה לאחרונה יצא לי לעשות בשם המכללה סרטון הדרכה, המדגים פלאגין לעיצוב ובנייה של “קיקים”. כאן זרקו אותי רחוק מתחום הנוחיות שלי ואני שמח שזה נעשה, כי מכל דבר אני לומד עוד”

לסרטון הדרכה שארז הכין על בניית הקיק המושלם

לכתבה על מאחורי הקלעים של פרוייקט אינדי-סיטי

רוצים ללמוד עוד על מסלול BSP? לחצו כאן