כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל פרויקט מצליח בהדסטארט

מאת: צוות לינקטון, מערכת הפצת המוזיקה הגדולה בישראל

מאוד התרגשנו כשהחברים שלנו ב BPM ביקשו מאיתנו לרשום פוסט אורח במגזין החדש שלהם. אחרי הכל- החיבור איתם היה אהבה ממבט ראשון שהפכה לדרך משותפת המבוססת על אמונה בכך שטובת המוזיקאים והמוזיקה לפני הכל.

כל אמן שבחר להשתמש בשירות של חברת לינקטון והכיר את הצוות שלנו, יודע שאנחנו לוקחים את העבודה שלנו באופן הכי אישי שאפשר. אחרי הכל- ההצלחה שלכם היא הצלחה שלנו! המשפט הזה הופך למדויק במיוחד אתכם האמנים העצמאיים, אתם למעשה אבן הבוחן והאתגר הכי גדול שלנו. כל הצלחה שלכם היא התרגשות אמיתית עבורנו.
החלטנו להביא את החברים מהדסטארט כדי לענות על שאלות שחשבנו שיעניינו אתכם ויעזרו לכם לראות שתהליך גיוס הכסף לאלבום החדש שלכם אינו בלתי אפשרי ואפילו יכול להיות נעים ומשמח.

מהי בעצם המשמעות של להיות אמן עצמאי בארץ הקטנה שלנו? זה דבר ממש מורכב…
מעבר לחופש האמנותי ולריגוש שמלווה את תהליך היצירה, קיים גם הצד הכלכלי שיש להיערך אליו כבר בתחילת הדרך. תכנון שגוי עלול להוות נזק משמעותי שישפיע על הצלחת הפרוייקט כולו.

מה הרעיון העומד מאחורי הדסטארט? איך זה עובד בדיוק?
הרעיון העומד מאחורי הדסטארט הוא קודם כל חברתי. יצירה של שיטה בה המיזם נשאר כולו בבעלות היזם, בלי משקיעים או חברות גדולות ששותפות לתהליך והיצירה, בלי חברות ש”גוזרות” קופון הן על היזם והן על הקונה. הפלטפורמה נותנת לאמן 100% שליטה על היצירה שלו. הוא קובע את היעד למימון, ומציע לתומכים בתמורה מוצרים וחוויות ייחודיות. היזם בעצם מקבל הזדמנות לבחון רעיונות ללא סיכון וללא השקעה כספית.

בנוסף לכך, התומך מקבל הזדמנות להיות שותף פעיל ביצירה, היצירה תלויה במימונו וכמו כן אין לו סיכון – אם האמן לא יגיע ליעדו, הכסף לא ייגבה ממנו. פרוייקט חייב להשיג את יעד המימון שלו עד תאריך היעד שנקבע לקמפיין, במקרה ויעד המימון לא הושג, הכסף לא מחליף ידיים.

למה?
השיטה מאפשרת ליוצרים וליזמים לבדוק רעיונות (או לחלופין למכור מוצרים) ללא סיכון. השיטה הופכת תומכים נלהבים לסוכני שיתוף של הפרויקט. תומך שמעוניין בהגשמת פרוייקט יעזור להפיץ את הבשורה גם למעגל הקרובים שלו.

איך נחליט כמה כסף לבקש בקמפיין שלנו?
הסכום הנכון לגיוס הוא הסכום שאתם זקוקים על מנת לייצר המוצר הסופי ותוכלו לעמוד בהתחייבויות שלכם כלפי התומכים. כמובן שכדאי לקחת בחשבון הוצאות בלתי צפויות בדרך. כמובן שזכותם המלאה של היזמים לחשב גם רווח ואין ציפיה לעשות מוזיקה בהתנדבות.
איך נחצה את מעגל החברים והמשפחה ונגיע לקהל הרחב עם הפרויקט שלנו?
עם הרבה עבודה קשה. הרגע שבו הפרויקט עלה באתר זו רק תחילת העבודה. כמובן שפייסבוק הוא פלטפורמה מצוינת לחשיפה אבל לא רק. חשוב שהמעגל הראשון של חברים ומשפחה, אחרי שהוא תמך בפועל בפרויקט ימשיך לתמוך גם בהפצה שלו. מיילים, טלפונים, הודעות, ניסיון להגיע לגופים שונים הקשורים בעמוד. האפשרויות הן בלתי מגובלות.

אבל יש כל כך הרבה קמפיינים – איך אוכל לבדל את הפרויקט שלי?
לכל אמן יש את הסגנון והאישיות המיוחדת שלו – אם תצליחו להעביר אותה דרך הקמפיין שלכם – תצליחו לגייס את מירב הכסף. תנסו ליצור סרטים יוצאי דופן, מצגות – אין גבול למקוריות.

 

אילו מוזיקאים השתתפו בפרויקטים של הדסטארט ואוכל לשאוב מהם השראה לפרויקט שלי?
הרשימה ארוכה… המגוון אצלנו באתר גדול מאד, בין עם זה אמנים מוכרים מאד, אמנים קצת פחות מוכרים עד לאמנים ממש בתחילת דרכם. אחוזי ההצלחה בתחום המוסיקה באתר גבוהים מאד ועומדים כמעט על 60%. ניתן לראות בין היתר אמנים מפורסמים כגון: עלמה זוהר, אחינועם ניני ואמנים בתחילת דרכם כמו מיה יוהנה, רות נודלמן ועוד רבים ומוכשרים.
באילו תחומים נוספים ניתן להעלות פרויקטים לאתר?
אין הגבלה על תחומים מסויימים, כל עוד זה עוד עומד במדיניות היצירה של האתר. ניתן לראות קמפיינים מוצלחים ושונים באתר כמו: המופע החברתי הראשון שגייס מעל 450 אלף ש”ח, מתחום האינטרנט את קמפיין הגיוס של חורים ברשת שגייס מעל 200 אלף ש”ח, פתיחתו של בית הארחה בג’סר א-זארקה וספרו של עוזי וייל, “5 חלומות”, שהגיע ליעדו תוך פחות מ-10 שעות וסחף כמעט 200 תומכים.

האם תוכלו ללוות אותי בפרויקט ההדסטארט שלי?
הצוות נותן ליווי מהרגע הראשון שבו האמן מתחיל לעבוד על ההכנה של הקמפיין שלו. יש איש צוות שזמין לתת שירות 7 ימים בשבוע. אנו מלווים את האמן ומכוונים אותו שיבנה את העמוד בצורה נכונה וחכמה מהניסיון שלנו בהתאם למי שאנו עובדים מולו. חשוב מאד שהעמוד יהיה מותאם לאופי של האמן עצמו.

מהי ההשפעה של הדסטארט?
השינוי הוא עצום וקיבל חותם בסוף שנת 2013 ש-Headstart מוקמה במקום ה-3 מבין 100 המשפיעים ביותר בתרבות הישראלית. ובמקום הראשון בהשפעה על עולם המוזיקה בכתבה שפורסמה במגזין גלריה של עיתון הארץ. אם פעם האמן היה תלוי בחברות תקליטים חיצוניות או בהבאת הון עצמי מהבית, ואנו מודעים למצב הכלכלי של האמנים בארץ… בלי לדעת איך וכמה אלבומים הוא ימכור, כיום – הוא פונה אל הקהל שלו שתומך בו לאורך כל הדרך.

במה שונה הגירסה הישראלית מפלטפורמות מקבילות בעולם?
Headstart היא ישראלית ומוכוונת לקהל ולצרכים של הקהל הישראלי. עם זאת, מסקרים ומבדיקות שעשינו אחוז לא קטן מהקהל שלנו הוא קהל תומכים מחו”ל.

איך אתם רואים את העתיד של הדסטארט?
מימון ההמונים בארץ רק בתחילת דרכו, הרבה מאד אנשים עדיין לא נחשפו לתחום הזה ואפשרויות ההתפתחות בו גדולות. אנחנו שואפים להמשיך לגדול ולצמוח ולהישאר כפלטפורמת גיוס ההמונים הגדולה בישראל. בעתיד הקרוב אף נאפשר לגייס כסף בתמורה למניות בחברות… שווה להמתין ולעקוב.

ספרו לנו על תגובות ותוצאות מרגשות במיוחד שקיבלתם מאמנים שגייסו דרככם מימון לפרוייקט.
התגובות רבות ומדהימות, חלק גדול מהאמנים נשארו בקשר יומיומי איתנו. כמה שבועות אחרי סיום קמפיין ״החצר האחורית” של יענקל’ה רוטבליט, תומר יוסף, איתמר ציגלר וגדי רונן, פרויקט שגייס דרך האתר כמעט 80 אלף ש”ח, ערכו את הופעת הבכורה שלהם ואחרי כמה שירים תומר יוסף פנה אל הקהל ואמר “חברים אתם חייבים להבין משהו מדהים שקורה כאן! בחיים שלי ואני בטוח שגם ששאר החברים יגידו את זה, לא שרתי בהופעת בכורה של אלבום שהקהל מכיר ושר את כל המילים! וזה פשוט מדהים ומרגש״.

לסיכום,
המטרה היא:
• לאפשר לכם להוציא סינגל ראשון מתוך האלבום עוד לפני סיום הקמפיין
• לעשות זאת במחיר מיוחד, המקנה לכם גם הזדמנות לרכוש חבילה עבור הקמפיין כולו במחיר מיוחד
• מדובר בהפצה ללא סיכון כספי- אם הקמפיין הסתיים והסכום המבוקש לא גויס- לא תחויבו במחיר הלינקטון
• לחשוף את קמפיין ההדסטארט לתקשורת
• לתת לכם פלטפורמה נוספת על מנת למנף את הקמפיין- גם ברשתות החברתיות ולהעלות את המודעות אליו

לביקור בבלוג של לינקטון
לביקור בעמוד הפייסבוק של לינקטון

לביקור באתר ההדסטארט

רוצים לשמוע יותר על דרכים לשיווק עצמי? הרשמו לקורס שיווק, יח”צ וקידום אמנים