סקירת מוצר: הRecordbox החדש של Pioneer

אייל גולדמן, מרצה בקורס DJ וקורס רדיו, סוקר את הגרסה החדשה לתוכנת הרקורדבוקס:

חברת PIONEER הוציאה לאחרונה את הגרסה החדשה ביותר של תוכנת רקורדבוקס, גרסה שלישית. בגרסה זו התווספו מספר אלמנטים חדשים, שיפור רב בחלקים קיימים וממשק שנראה ויזואלית מותאם ל-2014.

למי שלא מכיר – רקורדבוקס היא תוכנה שמחברת בין המחשב שלכם לנגני הסידיג’י החדישים. למעשה, היא תואמת את כל המכשירים שניתן לחבר אליהם יו אס בי מלבד ה-400. הפתרונות אצל פיוניר. בהתאם לרמת המכשיר שלכם, תוכלו לקבל פונקציות שימוש רבות יותר בנגינה עצמה. בכל המכשירים החל ב-350 ניתן להשתמש בפלייליסטים שהכנתם מראש, חיפוש לפי שם אמן, קטע או אלבום. אבל כשמתחילים לעלות למעלה סדרת המכשירים, זה כבר נהיה מעניין – ניתן להשתמש בקיואים ולופים שקבעתם מראש (או לקבוע אותם בזמן והם ישמרו לעד בקובץ עצמו), תיוגים שונים לצורך חיפוש מתקדם, הוט קיו לנגינה רציפה (כמו הקיו בטרקטור).
במכשירים המתקדמים גם תוכלו לראות תמונה של עטיפת האלבום\סינגל, ותצוגה של הקטע עצמו (במידה והכנסתם אותם מראש, כמו בתוכנות מוסיקה במחשב).
כל זה קורה במועדון עצמו. אבל מה צריך לעשות בבית כדי שכל זה יקרה?

התוכנה קוראת ולומדת את הקטעים (מבחינת BPM, תמונת גל הקול וכו’). ברגע שהתוכנה קוראת את הקטע, נוכל לשלב אותו בפלייליסט לפי רצוננו, ומשם להעביר לכונן נייד או כל כרטיס USB. אם נעביר את הקטעים דרך התוכנה, נוכל להשתמש בכל הפונקציות החכמות שקיימות במכשירים עצמם.
כלומר – נוכל להכין מראש קבוצת קטעים שמתאימים וזורמים טוב ביחד, אם מבחינת ז’אנר, BPM או כל חתך שנרצה בתור פלייליסט. בגרסא החדשה נוספה אופציית תיוג מרשימה לפי ז’אנרים, כלים מובילים ואפילו המצב שבו כדאי לנגן את הקטע.

בגרסה החדשה ניתן לחפש בכל האוסף התאמה בין קטעים בהתאם לנתונים שהכנסנו. בפועל, נוכל לבחור נתון כמו BPM ולראות את כל הקטעים במהירות המדוברת, לראות מה מתאים ולייצר פלייליסט בהתאם.

למשתמשים באייטיונס, הסירו דאגה מלבכם – התוכנה מתחברת ישירות לפלייליסטים שהכנתם באייטיונס. כלומר תוכלו לעבוד על הקטעים באייטונס, ולהעביר בצורה מסודרת לרקורדבוקס בסיום.

ניתן גם לסדר ולתקן במידת הצורך את הטאגים של הקובץ עצמו בתוכנה, כולל הוספת תמונה (כמתואר בתמונה למטה)

חשוב לציין שכל המאפיינים האלו היו גם בגרסאות קודמות, אך ברמה מאוד פשוטה. אז מה השינוי האמיתי?

1. שני נגנים איתם תוכלו ליצור מיקסים פשוטים בעזרת קרוספיידר בין שני קטעים כדי להבין אם הם עובדים ביחד.
עם אופציה לסינק בסיסי (מכוון שהתוכנה קוראת את הביפיאם), וכמובן אופציה לתיקון הביטמיקס ידנית.

אז גם אם אין לכם כרגע תקציב למכשירים בבית, עכשיו תוכלו לבדוק מראש מה עובד ומה לא.

2. השינוי הכי חשוב מבחינת מי שמשתמש בתוכנה – זמנים. זמן הקריאה של כל קטע, והזמן שלקח לתכנה להעביר קטעים אל כונן חיצוני היה ארוך יחסית, ויש שיפור ניכר מאוד בנושא. השיפור הזה משמעותי במיוחד כשאנחנו ממהרים לצאת וחשוב לנו להוסיף את הקטעים החדשים שמצאנו היום.

חשוב להגיד – רוב הדיג’יים הגדולים היום עובדים עם שילוב של סידיג’י והתוכנה. ככה הם שומרים על נגינה מסורתית עם הידיים והאוזניים מצד אחד, אוסף מוסיקה מסודר ומאורגן מצד שני, והרבה פחות כאבי גב וכאבי ראש של התחברות בעמדה. ואם תתחילו להתנהג כמו הגדולים, בסוף אתם תהיו אלה שיסתכלו עליהם.

לעמוד הסאונדקלאוד של אייל גולדמן, AKA Funk Sinatra

למידע נוסף על קורס DJ