חמישה צעדים לבניית סאונד באס “חלול” לדיפ האוס בסינטיסייזר 8-FM

בן קרייתי, מתרגל במכללת BPM, ובוגר מסלול EMP, חולק איתנו את הטיפים החשובים ביותר לבניית סאונד באס בתוכנת הfm-8!

צעד ראשון: נפתח fm-8 בערוץ בתוכנה. נשתמש ב operator F ונגביר אותו על הסוף. הוא יהווה את עיקר הסאונד שלנו.

צעד שני: אופרייטור E יאפנן את F בעוצמה של בערך 50%. נגביר פידבק ל 10% נגדיר ל E יחס (ratio) של 2, ונקצר את מעטפת הווליום שלו. השינויים האלו יצרו את הפאנץ’ שבתחילת כל צליל שננגן.

צעד שלישי: בעזרת אופרייטור D נוסיף שבת sub שתתמוך בסאונד ותגרום לו להישמע מלא יותר. כך גם לא נאבד באסים כשננגן צלילים גבוהים יותר. נגדיר ל D יחס של 0.5 ונגביר אותו בערך לעוצמה של 85%.


צעד רביעי: בלשונים האפקטים (effects) נוסיף peak EQ וננמיך בעזרתו קצת תדרים באזור ה low-mid כדי לתת לסאונד גוון עדין ועגול יותר. כמובן, זה עניין של טעם, אבל מומלץ. נוסיף reverb קצר במיקס נמוך לפי ההגדרות בתמונה. ניתן גם לשלוח לערוץ FX אבל זה כבר שייך לכתבה אחרת ;]


צעד חמישי: לקמפרס! נפתח קומפרסור ב insert עם אטאק של בערך 10ms וריליס של 30ms כמו שמופיע בתמונה. נרצה לקמפרס עד 5dB. תלוי בסולם ובתפקיד שמנגן הבאס. באופן כללי זה בא לשמר את הווליום של הכלי במהלך הנגינה, כי עם כל צליל שננגן, הווליום של הכלי ישתנה במעט. voila! הנה לנו באס שמתאים לעונת הקיץ החמה 🙂

רוצים לדעת יותר על בניית סאונד? הרשמו לקורס סינתזה!